• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 12.10.00, 08:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

26 veokit osales väidetavalt Eesti suurimas liisingupettuses

26 Hansa Liisingule kuuluvat veokit täiendaksid praegu ilmselt Aafrika varastatud masinate turgu, kui liisingufirma töötajad ei oleks lennanud ise Belgiasse ja võitnud veokid tagasi kahtlasevõitu tegelaste küüsist, kirjutab Postimees.
'Kaalume kriminaalasja algatamist SwedTradei endiste ja praeguste omanike vastu,' kommenteeris Hansa Capitali juhatuse esimees Mart Tooming eile nüüd juba endise liisingupartneri tegusid.
'Tegemist on Hansa Liisingu ajaloo suurima liisingupettuse katsega.
Oleme üritanud alati jõuda enne teistsuguste lahendusteni ja enamasti olemegi jõudnud, aga kui asi puudutab pettust, siis ei ole meil valikut.' SwedTrade on Eesti üks suuremaid autotranspordifirmasid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

SwedTrade"i tundmatuks jääda soovinud veokijuhi sõnul andis ettevõtte logistik talle peale koorma mahalaadimiseks ühes Euroopa riigis ning korralduse sõita edasi Belgiasse. 'Seal pidi toimuma mingi laadimine. Passisime kohapeal peaaegu nädala,' rääkis juht.
'Seisime Antwerpeni sadamas kohas, kus laaditakse laevale väikseid ja suuri autosid. Varsti läks sadamas kitsaks ja sõitsime teise kohta,' rääkis veokijuht.
Eesti masinaid jälgis pidevalt kolm kohalikku tegelast, kes esitlesid end SwedTrade"i volitatud esindajatena - kui veokid sadamast lahkusid, järgnes neile sõiduk väidetavate esindajatega.
'Nad näitasid volitusena ka mingit paberit, millel oli ühe vene naise nimi, aga templeid ega midagi muud sellel paberil polnud,' ütles juht.
Eesti autojuhtidele telliti kohale buss, mis pidi nad sõidutama Saksamaale Düsseldorfi, kust juhid pidid minema rongiga tagasi Eestisse.
'Meid lubati viia kolme nädala pärast tagasi Belgiasse autode järele, kojusaatmist põhjendati aga ajutise seisakuga,' rääkis veokijuht. 'Ma ei usu, et need autod oleksid seal kolme nädala pärast alles olnud.'
Viimasel hetkel enne bussiastumist eelmise neljapäeva hommikul jõudsid aga kohale Hansa Liisingu töötajad, kes tõestasid masinate kuulumist liisingufirmale ning andsid juhtidele korralduse viia veokid tagasi Eestisse.
Postimehe andmetel plaanisid SwedTrade"i omanikud viia 26 masinat Antwerpenist edasi Aafrikasse, kus need oleks vahetanud omanikku veokite mustal turul. Autode kantimise katsest oli teadlik ka Belgia politsei, kelle abi Hansa Liising siiski ei vajanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Postimehe andmetel algasid SwedTrade"i raskused veokite kapitalirendi tasumisega aasta algul. Tänavu kolm korda omanikku vahetanud firmal on väidetavalt majandusraskused, mis tekkisid eelmisel aastal seoses Vene külmvedude turu äralangemisega.
SwedTrade"i autojuhid pole pikka aega palka saanud, nii mõnigi sai viimati töö eest tasu mais.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele