SwedTrade"i tundmatuks jääda soovinud veokijuhi sõnul andis ettevõtte logistik talle peale koorma mahalaadimiseks ühes Euroopa riigis ning korralduse sõita edasi Belgiasse. 'Seal pidi toimuma mingi laadimine. Passisime kohapeal peaaegu nädala,' rääkis juht.
'Seisime Antwerpeni sadamas kohas, kus laaditakse laevale väikseid ja suuri autosid. Varsti läks sadamas kitsaks ja sõitsime teise kohta,' rääkis veokijuht.
Eesti masinaid jälgis pidevalt kolm kohalikku tegelast, kes esitlesid end SwedTrade"i volitatud esindajatena - kui veokid sadamast lahkusid, järgnes neile sõiduk väidetavate esindajatega.
'Nad näitasid volitusena ka mingit paberit, millel oli ühe vene naise nimi, aga templeid ega midagi muud sellel paberil polnud,' ütles juht.
Eesti autojuhtidele telliti kohale buss, mis pidi nad sõidutama Saksamaale Düsseldorfi, kust juhid pidid minema rongiga tagasi Eestisse.
'Meid lubati viia kolme nädala pärast tagasi Belgiasse autode järele, kojusaatmist põhjendati aga ajutise seisakuga,' rääkis veokijuht. 'Ma ei usu, et need autod oleksid seal kolme nädala pärast alles olnud.'
Viimasel hetkel enne bussiastumist eelmise neljapäeva hommikul jõudsid aga kohale Hansa Liisingu töötajad, kes tõestasid masinate kuulumist liisingufirmale ning andsid juhtidele korralduse viia veokid tagasi Eestisse.
Postimehe andmetel plaanisid SwedTrade"i omanikud viia 26 masinat Antwerpenist edasi Aafrikasse, kus need oleks vahetanud omanikku veokite mustal turul. Autode kantimise katsest oli teadlik ka Belgia politsei, kelle abi Hansa Liising siiski ei vajanud.