Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kokkuhoid vales kohas halvab transporditeenuse taset

    Toon mõned näited, mis praktilise töö käigus on ette tulnud. Veokulude arvutamisel alahinnatakse tihti tehnilise hoole ja remondikulude osa veohinnas. Ometi näitab statistika, et need kulud moodustavad üsna olulise osa kogu veokulust (ca 8), seda enam, et see kulu kasvab masina vanuse ja läbisõiduga. Oletame, et masin läbib
    10 000 km ning remondi ja hooldekuluks arvestame 31 senti kilomeetrile. Kuus moodustab see summa 3100 krooni. Lisame juurde rehvide kulumise, milleks võib võtta 29 senti kilomeeter, mis kuus on 2900 krooni. Ainuüksi need kulud teevad kokku 6000 krooni, mis mitme auto ja aasta peale teeb arvestatava summa. See näide on toodud suhteliselt uue auto kohta, vanemal masinal on need numbrid kindlasti suuremad. Millegipärast neid summasid ei projekteerita hinna sisse.
    Teise näitena toon üldkulu. Ka see on kululiik, mida ei nähta hinnas. Eriti ei soovi seda hinna sisse projekteerida vedajad, kellel on peale veotegevuse ka muu tegevus. Me ei eksi oluliselt, kui arvestame üldkulu suuruseks keskmiselt 10 kogukulust.
    Kahtlemata on üldkulud koht, kus kokkuhoid on võimalik. Ainuüksi nende kahe kuluartikli mittearvestamine muudab veohinda üsna oluliselt. On veel rida kulusid, milliseid kas teadlikult või teadmatusest osa vedajaid hinna kujundamisel ei arvesta. Need on kiirteede ja tunnelite maksud, parkimistasu, pesu, side, kindlustus jne. Kiirteid võib vältida, kasutades selleks kõrvalteid, kuid siis on vaja arvestada suurema aja- ja kütusekuluga, kuna vahemaad võivad olla suuremad, kui esialgsel hinna projekteerimisel oli arvestatud. Sidekulu on kindlasti kliendi teenindamise kvaliteedi osa ja see vajab hinna sisse projekteerimist.
    Vähe räägitakse masina seisuajast ja veel vähem sellega arvestatakse. Kui masin seisab remondis või on laadimise ootel, siis raha ju tegelikult jookseb (kulum, kindlustus, juhi palk, maksud, ülalpidamiskulu).
    Selleks et hästi ja efektiivselt töötada, on vaja palju ja täpselt rehkendada, arvutades läbi mitmeid alternatiivseid variante paljude võimalike muutujatega ja, uskuge, tulemused on endalegi üllatavad.
    Autor: Heino Piisang
  • Hetkel kuum
Andrus Alber: pensionid kasvavad, kui riik paneb jõude seisva raha tööle
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti pensionisüsteemi jätkusuutlikumaks rahastamiseks tuleb hakata pikemalt investeerima ja pensionitena tulevikus osaliselt välja maksma töötukassa reserve, soovitab Finora Panga kaasasutaja Andrus Alber arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Analüütikud ennustavad minu portfellile vältimatut tõusu
Rekordiliselt kehva aasta järel ootan seda suurema südamevärinaga uut tulemuste hooaega ning piilun oma portfelli tulevikuperspektiivi läbi analüütikute hinnasihtide.
Rekordiliselt kehva aasta järel ootan seda suurema südamevärinaga uut tulemuste hooaega ning piilun oma portfelli tulevikuperspektiivi läbi analüütikute hinnasihtide.
Reaalajas börsiinfo
Rakvere gasell: suvel jooksevad kliendid meid pikali
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Metsa- ja aiatehnikat müüv Forestplus jõudis 2022. aastal esmakordselt Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPi. "Ma olen sellest unistanud," tunnistab ettevõtte omanik Riin Sats.
Lillepoe juht seljatas riigikohtus maksu- ja tolliameti
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
Juhatuse liige sai riigikohtus võidu maksu- ja tolliameti üle ja pääses isiklikust vastutusest ettevõtte maksuvõla eest, kuigi kaks esimest kohtuastet jätsid ettevõtja kaebuse rahuldamata.
“Äripäev eetris”: Scholz tegi end tankidega veiderdamisega lolliks
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Pikk venitamine ukrainlastele tankide lubamisel on teinud lolliks eelkõige Saksa liidukantsleri Olaf Scholzi enese, kuid sakslaste suhtes on tekkinud skepsis, kas nende peale saab üldse loota, leidsid ajakirjanikud saates “Äripäev eetris”.
Venemaa töötlemata puidu eksport kukkus 70%
Venemaa ümarpuidu eksport kukkus eelmisel aastal umbes 70% võrra, 3,5–3,8 miljoni kuupmeetrini, kirjutas Venemaa väljaanne Kommersant.
Venemaa ümarpuidu eksport kukkus eelmisel aastal umbes 70% võrra, 3,5–3,8 miljoni kuupmeetrini, kirjutas Venemaa väljaanne Kommersant.

Olulisemad uudised

Hotellid: turistid tulevad vaikselt tagasi, aga piisavalt palju raha ei saa neilt veel küsida
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.
Turistid tulevad vaikselt Eestisse tagasi ja hotellide käive on taastunud kriisieelsele tasemele, kuid hotellide juhid tõdevad, et nad pole saanud hindu tõsta piisavalt, et see kataks aina suurenevaid kulusid. Tulevast suvest sõltub palju, sest rahapuhvrid on hotellidel koroonakriisis kokku kuivanud.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.