Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kolmapäevast karmistuvad oluliselt autojuhieksamid
Kolmapäevast, 1. novembrist, jõustub uus autojuhtide eksamineerimise eeskiri, kus suurima muudatusena on piiraja kehtestamine harjutuste sooritamiseks.
Sõidueksami esimene järk toimub harjutusväljakul. Juhikandidaat peab sooritama 8st harjutusest 5, millest kaks on kohustuslikud (sõidu alustamine tõusul ja auto paigaldamine kahe seisva sõiduki vahele).
Viimane ei ole sama, mis seni kasutusel olev külgboksi harjutus, kirjutab ajalehes ?Nädaline? ARK Rapla büroo ekspert-eksamineerija Avo Päädam. Parkimisel kahe sõiduki vahele kehtib liikluseeskirja järgi nõue, et auto peab paiknema tee serva või kõnnitee äärekiviga rööpselt ja mitte kaugemal kui 20cm. Harjutuse sooritamisel on lubatud edasi-tagasi manööverdada, kuni sõiduk on paigas. Uus on veel otsesuunas tagurdamise harjutus ja tagurpidi slaalomi sõitmine.
Harjutuste sooritamiseks on kehtestatud viie minutiline ajaline piirang. Karm nõue on, et harjutuse piirdesse sõitmine või selle puudutus lõpetab kohe sõidueksami, kuna tegemist on sisuliselt avariiga. Ka algaja juht peab oskama hinnata sõiduki gabariite ja peab suutma auto õigeaegselt peatada, kirjutab Päädam.
Ka sõidueksami teises, teedel ja tänavatel sooritatavas järgus on uus range punkt: kui eksamineeritav sooritab mingimanöövri liiklusolukorda hindamata, loetakse eksam mittesooritatuks. Selle nõude alla käib näiteks peeglisse vaatamine enne takistusest ümberpõiget, ?parema käe? reegli arvestamine jne.