Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazda lipulaev vahetas maski

    Eelmine Mazda Xedos 9 oli Mazda, millel ei olnud veel viisnurkset iluvõret ja muid sellele automargile omaseid tunnuseid. Temas oli isikupära, mis omane pigem ameeriklastele. Ja nii mõnegi silmis just Xedose võlu selles seisneski. Uus Xedos on aga samasugune Mazda nagu kõik ülejäänud. Ainult et suurem, mugavam, võimsam ja loomulikult ka kallim.
    Uue Mazda Xedosega lähemalt tutvudes on põhjust mõneti pettuda. Väliselt täiesti uue ilmega auto osutub tegelikkuses üsna eelmisega sarnaseks. Sisedisain on sama, vaid materjalivalik on muutunud-tume sisu on asendunud heledaga. Ainus, 2,5-liitrine V6 mootor, on aga võimsust hoopis kaotanud. Tehniliste andmete järgi on eelmise Xedose 167 hobujõu asemel nüüd 164 hobujõudu, kütusekulu on linnasõidul suurenenud 0,9 liitrit, maanteel küll vähenenud 0,6 liitrit. Keskmine kulu on aga ikkagi 0,6 liitri võrra suurem.
    Pettumus süveneb rooli taha istudes. Isegi kui auto iste kõige alumisse asendisse lasta, tekib vajadus tõsta rool kõrgemale. See istub sõna otseses mõttes süles. Paraku liigub rool vaid sisse-välja, üles-alla teda liigutada ei saa. Paratamatusega tuleb leppida, kuid juhtides ei lase see end roolis mugavalt tunda.
    Küll aga on sõites kohe tuntav uue Xedos 9 vaikne salong. V6 mootorile iseloomulik mürin ei kostu salongi isegi kiirendades ja ainus auto liikumisest märku andev hääl on rehvisahin.
    Xedose 2750mm teljevahe pole omas klassis küll kõige suurem, küll aga igati piisav, et hoida eelkäijast 5 sentimeetrit pikemat autot probleemideta teel. Auto liigub sujuvalt ja pehmelt ning kiirusetaju muutub lausa ohtlikult olematuks.
    Suurepäraselt ja märkamatult töötab auto veojõu kontrollsüsteem. Kui sageli kipuvad sellise süsteemiga varustatud autod libedal kiirendades ?rappima?, siis Xedos lihtsalt võtab sujuvalt paigalt, ilma et ratas kavatsekski hakata kohapeal ringi käima.
    Oma hinnalt kuulub Xedos suurte keskmiste kallimate hulka. Ehk teisisõnu, arvestades mootorit ja varustustaset, on tema 449 000kroonine alghind omas klassis küll konkurentsivõimeline, kuid valik sellega piirdubki. Viimane seisneb vaid värvi ja üksiku lisavidinaga. Saadaval on vaid 2,5-liitrise mootoriga täisvarustuses auto koos automaatkäigukastiga, odavamat versiooni, nagu on näiteks Nissan Maximal (2,0-liitrine alates 319 900 kroonist), Xedosel ei ole.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Euribor läheneb juba kahele protsendile
Paljude laenudega seotud kuue kuu euribor on jõudnud 1,851 protsendini. Viimati oli euribor nii kõrge 2009. aastal vahetult peale finantskriisi algust.
Paljude laenudega seotud kuue kuu euribor on jõudnud 1,851 protsendini. Viimati oli euribor nii kõrge 2009. aastal vahetult peale finantskriisi algust.
Tööandjad: pika plaanita saab Eesti edulugu otsa
Tööandjate Keskliit avaldas oma tavapärase valimiste-eelse manifesti, sõnastamaks need probleemid ja lahendused võtmeküsimustes, millest sõltub Eesti ettevõtete ja inimeste heaolu. Äripäev avaldab lühikokkuvõtte dokumendist, mis kannab seekord pealkirja „Aeg on olla ajast ees“ .
Tööandjate Keskliit avaldas oma tavapärase valimiste-eelse manifesti, sõnastamaks need probleemid ja lahendused võtmeküsimustes, millest sõltub Eesti ettevõtete ja inimeste heaolu. Äripäev avaldab lühikokkuvõtte dokumendist, mis kannab seekord pealkirja „Aeg on olla ajast ees“ .
Porsche tuleb börsile 82,5 eurose hinna pealt
Porsche AG emafirma Volkswagen teatas kolmapäeva õhtul, et Porsche AG tuleb börsile 82,5 eurose hinna pealt ehk börsile tuleku hind on esialgse pakkumisvahemiku ülemises servas, vahendab Reuters.
Porsche AG emafirma Volkswagen teatas kolmapäeva õhtul, et Porsche AG tuleb börsile 82,5 eurose hinna pealt ehk börsile tuleku hind on esialgse pakkumisvahemiku ülemises servas, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Eesti Energia juht loodetakse leida uue aasta alguseks Otsitakse ka välismaal töötavaid Eesti juhte
Eesti Energia juhikandidaatidega kavatsetakse läbirääkimisi pidada kuni aasta lõpuni, kahenädalast konkursiaega riigifirma nõukogu liiga lühikeseks ei pea.
Eesti Energia juhikandidaatidega kavatsetakse läbirääkimisi pidada kuni aasta lõpuni, kahenädalast konkursiaega riigifirma nõukogu liiga lühikeseks ei pea.
Britid viivad pooled oma sõdurid Eestist koju
Sajad Briti sõdurid lahkuvad NATO lubadustest hoolimata jõulude ajal Eestist tagasi kodumaale. Seda hoolimata Eesti valitsuse ootusest kuni 2000 sõduri riiki jäämisest, millele oleks veel lisandunud mõni sada.
Sajad Briti sõdurid lahkuvad NATO lubadustest hoolimata jõulude ajal Eestist tagasi kodumaale. Seda hoolimata Eesti valitsuse ootusest kuni 2000 sõduri riiki jäämisest, millele oleks veel lisandunud mõni sada.
Raadiohommik otse Äriplaanilt: kuhu tüürivad tipptegijad jägmisel aastal?
Äripäeva raadio hommikuprogramm läheb neljapäeval otse-eetrisse Kultuurikatlast, kus toimub majanduskonverents Äriplaan 2023. Hommikuprogrammi tuleb oma plaanidest rääkima lausa kümme tipptegijat.
Äripäeva raadio hommikuprogramm läheb neljapäeval otse-eetrisse Kultuurikatlast, kus toimub majanduskonverents Äriplaan 2023. Hommikuprogrammi tuleb oma plaanidest rääkima lausa kümme tipptegijat.

Olulisemad lood

Kaja Kallas tõukas Oleg Grossi ettevõtet generaatoreid ostma
Peaminister Kaja Kallase pöördumine võimalike elektrikatkestuste kohta pani Oleg Grossi ettevõtet OG Elektra koheselt elektrigeneraatoreid ostma, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
Peaminister Kaja Kallase pöördumine võimalike elektrikatkestuste kohta pani Oleg Grossi ettevõtet OG Elektra koheselt elektrigeneraatoreid ostma, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.