Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kõrberallil sõidetakse surmaga võidu

    Läbi mitme Aafrika riigi kulgevale kõrberallile pani aluse prantslane Thierry Sabine. Esimene, Pariisist alanud võistlus toimus 1979. aastal. Arvestust peeti ühiselt nii sõidu- kui veoautodele ja ka mootorratastele. Sõidukite valik oli üsna kirev, starti tuli ka näiteks 1927. aasta Renault. Karmid tingimused panid võistlejate oskused ja vastupidavuse tõsiselt proovile ning nõudsid ühe inimese elu ? kukkumise tagajärjel hukkus Patrick Dodin. Ralli võidu pälvis lõpuks prantslane Cyril Neveu.
    Kui esimese kõrberalli osavõtjate nimekiri oli veel suhteliselt tagasihoidlik, siis järgmistel võistlustel võis stardiprotokollis näha juba rohkelt tuntud nimesid. Lisaks auto- ja motospordimaailma ässadele meelitas võistlus ligi ka mitmete teiste spordialade esindajaid, samuti kuninglike perekondade liikmeid, teletähti, ajakirjanikke jne. Võistlusel on osalenud näiteks Suurbritannia endise peaministri Margaret Thatcheri poeg Mark Thatcher, Monaco prints Albert, astronaut Jean-Loup Chretien ja mäesuusataja Luc Alphand.
    Kirev on olnud ka sõiduvahendite nimekiri, tavapärase võistlustehnika kõrvale on mahtunud nii mõndagi eksootilist. Stardijoonel on olnud näiteks Christian Diori poolt spondeeritud Rolls Royce, kuuerattaline Mercedes, Harley Davidsoni mootorrattas ning võimas kahe topeltturbomootori ja kahe omavahel ühendatud kaheksakäigulise käigukastiga DAFi veoauto. Kõrvaltvaataja rolli pole jäänud ka Vene tehnika ? sõidetud on nii Ladadel kui Kamazidel.
    Juba esimesest rallist alates on võistlustules olnud õrnema soo esindajad, seda nii mootorratastel kui autodel. Dakari üldvõiduni ei ole keegi neist veel jõudnud, kuid esimese etapivõidu pälvis 1997. aastal sakslanna Jutta Kleinschmidt.
    Ehkki osalejate keskmine vanus on ca 30?40 eluaastat, ei ole ka palju nooremad või vanemad võistlejad haruldased. Üks eakamaid on olnud 82aastane Marcel Hugueny, noorimad aga ei ole veel ületanud 20 eluaasta piiri. Võistlus on ühtviisi raske siiski kõigile.
    Mitme tuhande kilomeetri pikkusele rallirajale jäävad põrgukuumust õhkavad kivised kõrbed, kaljud ja tohutud liivadüünid, kus väiksemgi eksimus võib viia katastroofini. Oma osa ohtudesse on andnud ka kohalike elanike vahel toimunud relvastatud kokkupõrked ning võistlejaid rünnanud röövlid, samuti teele eksinud kodu- ja metsloomad ning hooletud pealtvaatajad. Rallil on hukkunud rohkem kui 40 inimest, teiste seas ka võistluse looja Thierry Sabine, kes sai surma 1986. aasta rallil juhtunud helikopteriõnnetuses.
    Tänavune, uue millenniumi esimene Dakari ralli kestab 1.?21. jaanuarini.
    Autor: Pille Russi
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.