Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saku Õlletehas võidakse reostuse eest sulgeda

    Seda, et AS Saku Õlletehas Tallinna linnavalitsuse poolt kehtestatud kõrgeimat lubatavat saastekontsentratsiooninormi järjekindlalt ületab, kinnitasid nii Tallinna Vee heitveeinspektsiooni juhataja Ants Järv kui ka Sakus veemajandust korraldava ASi Saku Maja juhataja Rain Oks. Normide ületamist tunnistas ka Saku Õlletehase energiajuht Rein Rull.
    Tallinna linnavalitsuse määrus lubab juhul, kui reostus ületab kõrgeimat kontsentratsiooniklassi, Tallinna Veel kui reovee vastuvõtjal õlletehasest saabuva reovee vastuvõtmisest keelduda.
    ?Reoveekraani sulgemine on paari tunni küsimus. Minu arvates peaksime me juriidiliselt selle otsuse vaidlustamise puhul ka peale jääma,? ütles Ants Järv.
    Õlletehasest voolab energiajuhi Rein Rulli sõnul Tallinna suunduvasse reoveetorru nii leeliselist kui happelist anumate pesuvett, samuti on olulisteks saasteaineteks fosfor ja orgaanilised jäätmed.
    ?Hape on väga kahjulik, mis lõhub torusid ja pumbajaamu,? ütles Järv. Enne Tallinna puhastusseadmeid siiski lahjeneb õlletehase reovesi teiste, peamiselt olmevetega ning Tallinna Vesi tuleb Järve sõnul seni puhastamisega toime, kuivõrd saastavat tööstust on Tallinnas vähemaks jäänud. Kuna Saku Õlletehas ei ole seni keeldunud vastavalt saastekogustele maksmast, siis ei ole ka reovee puhastamisest Järve sõnul seni keeldutud.
    Samas heidab Järv ette, et Saku Õlletehas on vältinud lubamast inspektoreid oma reovett kontrollima. ?Nad väitsid, et on omaette välisosalusega firma ja meid oma seadmetele ligi ei lase,? ütles Järv.
    Tallinna linnavalitsuse regulatsiooni- ja kontrolliteenistuse vanemspetsialisti Lille Muru sõnul on reovee vastuvõtust keeldumine määrusega Tallinna Vee pädevuses. Kui reostus läheb otse keskkonda, saab tema kinnitusel keskkonnainspektsioon teha trahve ja keskkonnateenistus taotleda ka ettevõtte sulgemist.
    Riikliku keskkonnainspektsiooni juhataja asetäitja Toomas Liidja sõnul lubab ka vee- ja kanalisatsiooniseadus juhul, kui reovesi kahjustab puhastaja süsteemi, viimasel reovee vastuvõtust keelduda. ?Juhul kui ettevõttel ei ole seejärel reovett enam mujale panna kui lasta jõkke, siis saame nõuda ka ettevõte sulgemist,? kinnitas Liidja.
    Trahvid, mis samuti oleksid ettevõtte korrale kutsumise vahendid, võivad Liidja sõnul ettevõttele ülemäära koormavalt mõjuda ja ka see võiks tingida õlletehase sulgemise. Lisaks ühekordsele trahvile, 50 000 kroonile, lisatakse sellisel juhul 15kordne saastetasu.
    Saku Õlletehase energiajuht Rein Rull ei näe vajadust reovee eelpuhastamisse investeerida, sest Tallinna Vesi tegeleb puhastamisega, mille eest õlletehas maksab. Tema sõnul oleks tehasel võimalik ehitada omale eelpuhasti, mis oleks umbes 5 miljoni kroonine investeering ja hiljem lisanduksid ekspluatatsioonikulud. Seni peab õlletehas kasulikumaks sõlmida Tallinna Veega lepingu, millega õlletehas hakkab maksma puhastajale ülenormatiivse reostuse eest fikseeritult 1,7 miljonit krooni aastas, kusjuures keskmine saastenorm fikseeritakse astme võrra allapoole reovee vastuvõtu keeldumist võimaldavast piirist. Normatiivse reovee puhastamise eest maksab tehas endiselt Saku Majale.
    Rulli sõnul moodustab Saku Õlletehasel reovee eest makstav tasu kuludest sama palju, kui tehas maksab tootmises kasutatava maagaasi ja elektri eest kokku.
    Saku Õlletehas on hoolimata mullusest Tartu õlletehase turuosa suurest kasvust seni Eesti õlleturu liider. Tallinna börsil noteeritud ettevõte teenis eelmisel aastal 729,6miljonilise käibe juures ligi 74 miljonit krooni kasumit, mis on eelnenud aastast viiendiku võrra rohkem.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.