Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti tippsõitja hooaeg maksab ligi miljon

    Rallisõitja Toomas Tõldsepa sõnul on ühe hooaja kulud Eestis tippklassis sõites umbes alates 700 000 kroonist. ?Üks sõit Eesti meistrivõistlustel tähendab umbes 30 000?40 000-kroonist väljaminekut. Selle sisse lähevad rehvid, kütus, võistluste osavõtumaks, kuid sinna lisandub veel vahepealne auto hooldus ja hulk muid kulutusi,? kinnitab Tõldsepp.
    Eraldi kulutusi toob kaasa osalemine välisvõistlustel. ?Tänavu plaanime võistelda Jyvasküla MM etapil. Seal tähendab ühekordne osalemine umbes 160 000?170 000kroonist väljaminekut,? leiab Tõldsepp. Aga et üldse midagi saavutada, tuleb sellisel võistlusel osaleda mitmeid kordi.
    Juhul kui autol mõni detail võistluste käigus puruneb, tähendab see omakorda kulutusi ning sageli ka ajalist kaotust. ?Praegu käisin ma tellimas uut sidurikorvi oma Volkswagenile ning see läheb maksma 29 000 krooni. Tellimuse täitmise aeg on viis nädalat,? räägib Tõldsepp. ?Võistlushooaja keskel tähendaks see vähemalt kahe võistluse vahelejätmist.? Hooajal tehtavatest kulutustest veelgi suuremat raha nõuab ralliauto ostmine.
    Tõldsepal endal on käesolevast hooajast Eestis ainulaadne auto Volkswagen Golf Kit Car. Tegemist on võistlusklassi F2 tingimustele vastava masinaga. See tähendab esisillavedu ning kuni 2-liitrist ja kuni 300hobujõulist mootorit. Selliste masinate potentsiaalist annab märku kasvõi tõsiasi, et 1999. aastal võitsid Citroeni Kit Carid kaks ralli maailmameistrivõistluste etappi.
    Klassi F2 ralliautosid võivad vabalt osta ka erasõitjad. 1998. aastal valmistatud Seat Ibiza Kit Car on näiteks praegu müügil internetis aadressil www.gundersenmotorsport.com/sale.htm 250 000 Saksa marga ehk 2 miljoni krooni eest, täiesti uute masinate puhul tuleb arvestada ka suurusjärgu võrra suuremate väljaminekutega.
    Eesti tippklassi sõitjatest on parim ja kalleim tehnika ning hooldus hetkel Subaru tehase meeskonnas sõitval Markko Märtinil. Erinevatel hinnangutel võib tema käsutuses olev Subaru Impreza WRC 2001 maksta kuni 8 miljonit krooni. Kuid selliseid masinaid võib pidada ka hindamatuteks, sest erasõitjatele neid ei müüda ja seega jääb nende tõeline hind vaid arvamuste valdkonda.
    Paremuselt teine masin Eesti rallipilootidest kuulub tõenäoliselt Margus Murakale, kes sõidab käesoleval hooajal 1998. aastal valmistatud A7 klassi Toyota Corolla WRC-ga. Spetsialistide hinnangul maksab selline 300hobujõuline ja neljarattaveoga masin umbes neli miljonit krooni. Kuna Toyota enam ametlikult ralli maailmameistrivõistlustel ei osale, on selliseid masinaid erasõitjate käes juba üsna palju.
    Häid autosid on sellel aastal Eesti teedele lisandunud veel teisigi, Toyota Corolla WRC omanik on käesolevast hooajast Dmitri Mälson, kes osales selle masinaga Tartumaal peetud rallisprindi meistrivõistluste esimesel etapil.
    Urmo Aava sõidab käesoleval aastal varem Margus Murakale kuulunud Subaru Imprezaga.
    Subaru Impreza 555ga sõidab käesoleval hooajal ka Gunnar Tamm.
    Populaarsed on Eesti rallisportlaste hulgas ka Mitsubishi Lanceri erinevad Evo mudelid, neid masinaid on võimalik vastava kokkuleppe puhul osta ka otse Mitsubishi esindusest www.mitsubishi-cars.co.uk).
    Inglismaal jäävad Mitsubishi Lanceri EVO VI erinevas ettevalmistusastmes masinate hinnad 30 000 ja 40 000 Inglise naela ehk 700 000?1 000 000 krooni vahele.
    Kõige kallimaks mudeliks on Mitsubishi Lancer VI Evo Extreme, mis oma 340hobujõulise mootori, 240 kilomeetrini tunnis ulatuva tippkiiruse ja kiirendus/pidurdusajaga 6,5 sekundit 0-100-0 jätab varju nii mõnedki spetsiaalse ettevalmistuse saanud rallimasinad.
    Rallit saab sõita ka tavalise pereautoga, suuremaid kulutusi tegemata.
    Eestis on taas populaarsust kogumas rahvarallid. Rahvaralli karikavõistlusi korraldab käesoleval aastal Eesti Autospordi Liidu noorte- ja rahvaralli komitee. Kokku sõidetakse sellel aastal kuus etappi. Eraldi arvestust peetakse kaheratta- ja neljarattaveolistele autodele ning naisvõistlejatele.
    Osalemiseks on vajalik vaid tavaline, liikluseeskirja tingimustele vastav sõiduauto, juhiluba (piloodil), elukindlustused ja kiivrid. Autos peavad olema kinnitatult tulekustuti, autoapteek, ohukolmnurk ja tõkiskingad, lubatud on kasutada kõiki liikluseeskirja nõuetele vastavaid rehve.
    Jaanuaris Saaremaal toimunud rahvaralli karikavõistluste esimesel etapil osales kokku 62 autot, osalejate autopark koosnes nii Vene autotööstuse ( VAZ 2101, VAZ 2108) kui ka välismaiste autotootjate (Subaru Impreza, Toyota Celica 4WD Turbo) masinatest.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.