Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Japauto keeldub kütusevigade puhul garantiiremondist
Transpordifirma juht Lembit Kapaun oli oma diisliga töötava uue Seat Toledoga sõitnud ainult 16 000 kilomeetrit, kui auto enam ei käivitunud, sest kütusepump oli kinni kiilunud ja purunenud. ?Pöördusin Japauto teeninduse poole, kes pidanuks garantiiremonti tegema, kuid nemad nõustusid remondi ära tegema 28 000 krooni eest, sest nende hinnangul oli rike tekkinud halva diislikütuse tõttu,? ütles Kapaun, kelle sõnul soovitas teenindus kahju sisse nõuda kütusemüüjalt.
?Aga pean seda mõttetuks, sest kütuse päritolu kindlast tanklast on raske tõestada ning ka kütuse jaemüüjad ei ole kindlustatud, et hulgimüüjad neile solki ei too.? Kapauni sõnul näitab kütuse kvaliteeti seegi, et tema firma veoautode mootorid töötavad, kuidas kunagi.
?Kehv kütus ei ole autotootja viga ning sellekohaseid kulutusi tootja ei kompenseeri,? ütles Japauto ASi hooldekeskuse juhataja Meelis Pajumägi. Japautol on lähiminevikust nimetada mitut uue auto omanikke, kes on pidanud kütusest tingitud rikke remondi eest ise maksma.
Nii Volkswageneid müüva Saksa Auto ASi tehnikadirektor Urmas Püssa kui ka Forde, Volvosid ja Renault?sid müüva Info-Auto ASi hooldejuhi Aivar Soome sõnul on esindustel uute autode garantiiremondist ka kütusest tingitud rikete korral raske keelduda, sest kütuseekspertiis on kallis ja aeganõudev.
?Viimasel ajal oleme kahel korral garantii korras ära vahetanud diiselmootori kütusepumbad. Uute bensiinimootoriga autode lauspurunemisi ei ole õnneks ette tulnud, kuid see võib juhtuda siis, kui auto on mõni aasta vana ja enam garantii alla ei kuulu,? ütles Soome.
Urmas Püssa sõnul tuleb Saksa Autol suure tõenäosusega kehvast kütusest tingitud vigadega nädalas ette võtta 2?3 autot.
Meelis Pajumägi sõnul purunevad diisliautodel kehva kütuse tõttu eelõige pihustid ja kütusepumbad, viimaste väljavahetamine maksab alates 30 000 kroonist. Bensiiniautodel tuleb välja vahetada tihti katalüsaatoriseadet, mis maksab vähemalt 8000?10 000 krooni. ?Ummistuvad ka sõelad ja kütusefiltrite ennetähtaegseid väljavahetamisi on ebanormaalselt palju,? rääkis Pajumägi.
Mitme bensiinimootoreid remontiva firma esindajate sõnul on sagedasemad rikked uuemate bensiiniautode mootorielektroonika ?hulluks minek?, mille tõttu kütusest saadava info põhjal hakkab mootor käituma valesti. Tõsisem rike on liigse vaiguga kütuse tõttu mootoriklappide kinnikiilumine. Samuti võib kvaliteedist tingituna sama marki kütuse kulu kõikuda isegi 20%.
Aivar Soome sõnul väidavad ka nende autode, mille ?kütusepaakides hõljub vesi ja ollus?, omanikud, et tangivad ainult Nestest ja Statoilist. Viimase juhid on pressis kinnitanud, et nemad Eestis kütuse kokkusegamisega ei tegele. Kütuste komponentidest kokkusegamist peavad autoremontijad üheks võimalikuks kehva kvaliteedi põhjuseks.
Homme kavatseb Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL) majandusministrile avalikustada enda poolt Belgia laborilt tellitud bensiini- ja diislikütuse testid, mis senise info kohaselt tõestavad, et Euroopa turule mõeldud autodes kõlbab kasutamiseks vähem kui 10% tanklates müüdavatest kütustest.