Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uurijad ei tea seni Estonian Airist riisutud raha hulka

    Mõne nädala pärast jätkub Estonian Airi suurriisumise kohtuasi, kus peamiseks süüaluseks on ettevõtte pearaamatupidaja.
    Uurimismaterjalide põhjal võtsid kassiirid pearaamatupidaja Tihhonovalt vastu justkui reisijate poolt tagastatud, tegelikult fiktiivseid pileteid ja maksid nende eest raha tagasi. Riisuti ka piletiblankette, mida anti seni tuvastamata isikutele.
    Tihhonova mõisteti süüdi kokku 412 sellises episoodis. Kaaskohtualused väitsid, et teavad 52 pileti riisumisest. Neist paarikümmend olevat nende sõnul seotud Tihhonovaga. Ülejäänu üle 350 juhtumi kohta puuduvad tõendid, kuhu või kelle kaudu pilet on liikunud.
    Süüdistus rajanes asjaoludele, et Tihhonovalt võeti läbiotsimise käigus ära kaks piletiblanketti ja kassa päevaaruanne, ning et kassas avastati puudujääk. Piletiblanketid ja kassa päevaaruanne olid Tihhonova kätte sattunud ühe tunnistaja ütluste kohaselt postiga ja teadmata on, kes need talle saatis.
    Valentina Tihhonova väitis novembris linnakohtus pärast nelja-aastase vanglakaristuse saamist: ?Mind mõisteti süüdi ainult põhjusel, et töötasin tol ajal raamatupidajana.?
    1995. aastal, vahetult pärast kaheksat kuud kestnud riisumist kontrollis Estonian Airi riigikontroll, kes ei avastanud puudujääke. Riigikontroll soovitas firma juhatusel vaid kulutusi kokku hoida ning võlgu tasuda.
    Estonian Airi anonüümsust palunud endised tippametnikud meenutasid, et ajal, mil Tihhonova töötas, jagunesid piletid nagu praegugi kolme klassi: tasuta, 30% sooduspilet ja täispilet. Soodus- ja rahata pileteid jagati allikate sõnul vasakule ja paremale, kõigile, kelle heakskiitu Estonian Air mingis küsimuses vajas.
    ?Estonian Airi võimalused varjatud altkäemaksu andmiseks olid tegelikult tohutud, riigiametnikku on väga lihtne ära osta, kui anda talle tasuta pilet,? väitsid allikad, viidates uurimise mõjutamisele.
    Raha, mida kassast läbi ei kantud ja mille riisumises Tihhonovat süüdistatakse, võtsid Estonian Airiga seotud allikate andmetel kassast välja mõned juhtkonda kuuluvad inimesed, umbes 120 000 krooni kaupa sularahas. Nii väikese käibega firmas on võimatu, et kaheksa kuu jooksul riisutakse 3?5 miljonit ja keegi juhtkonnast ei märka, kommenteerisid endised Estonian Airi tippametnikud. Päevased läbimüügiaruanded viidi iga päev raamatupidamisse, ent puudujääke ei avastatud raamatupidamises ka siis, kui Tihhonova enam ammu Estonian Airis ei töötanud.
    Tihhonovat süüdistatakse ka 100 piletiblanketi andmises eeluurimisega tuvastamata isikutele. Tegelikult vedelesid samade allikate andmetel piletipakid kõikjal, neid võisid jagada paljud isikud peale Tihhonova.
    Estonian Airi jurist Kristjan Põldma kommenteeris, et seoses lennukompanii erastamisega ei kajastu kahju praeguse, erastatud Estonian Airi bilansis.
    Mullu 10. novembril mõisteti kahe lapse ema Tihhonova linnakohtus kassaraha riisumise eest vangi ning võeti kohtusaalis vahi alla. Pärast kohtuotsuse kuulamist käis naist turgutamas arst. Koos Tihhonovaga mõisteti tingimisi karistus tema väidetavatele kaasosalistele, kuuele endisele Estonian Airi kassiirile.
    29. jaanuaril loobus aga prokurör Andres Ülviste ringkonnakohtus süüdistust toetamast, väites, et eelmise astme kohtu otsus on täielikult motiveerimata. Kolm kuud n-ö rootsi kardinate taga istunud eksraamatupidaja lasti vabadusse.
    Summad, mis riisumist iseloomustavad, on erinevad. Linnakohus luges mullu sügisel tõendatuks 5,1 miljonit krooni Estonian Airi kassaraha riisumise. Vaatamata sellele rahuldas sama kohus lennukompanii tsiviilhagi summas 3,58 miljonit krooni ja kergendas Tihhonova ja kassiiride võimalikku süüd umbes 1,5 miljoni krooni võrra.
    Erastamisagentuur, kes peaks riiki esindama eksraamatupidajalt ja kassiiridelt kahju sissenõudmises, nimetas kolmanda summa: 3,64 miljonit krooni ning soostus samuti 1,5 miljoni ?kinkimisega?. Riik kandis enne erastamist Estonian Airile Tihhonova jt põhjustatud kahjude katteks üle sellise summa. Kust kolm rahasummat on tuletatud, ei tea süüdistaja ega ka kohtualuste advokaadid.
    Ringkonnakohtu istungil selgus, et vahe riisumise summades tuleneb nii eeluurimise kui kohtuliku uurimise puudulikkusest. Ringkonnakohus Meelika Aava eesistumisel oli seisukohal, et linnakohus ei ole suutnud riisumise mahtugi kindlaks teha, ehkki süüdimõistmiseks on vaja teada, kui palju raha täpselt riisuti.
    Linnakohtu otsuses kirjeldatakse valdavalt kohtualuste ütlusi. ?Kohus on samas pidanud küllaldaseks kulutada kohtuotsuse põhjendustele vaid 16 rida,? väitsid ringkonnakohtunikud. ?Seega ei ole kohus mitte ühegi sõnaga motiveerinud, miks ta tuleb järeldusele, et kohtualused on toime pannud riisumise.?
    Riisumise ajal oli Estonian Airil kaks peadirektorit: Anti Oidsalu ja alates 5. jaanuarist 1995 Toomas Peterson. Oidsalu ei pidanud reedel end pädevaks riisumist kommenteerima.
    Praegune Lennuameti peadirektor Toomas Peterson ütles, et riisumine ilmnes 1996. aastal, kui ehitati üles firma uut finantssüsteemi. Paralleelselt algatati kriminaalasi ka Estonian Airi juhtkonna vastu, et uurida võimalikke ametialaseid kuritarvitusi, kuid kuriteo koosseisu ei leitud, meenutas Peterson. ?Mind ei ole politseisse välja kutsutud,? märkis Peterson.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.