• OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,52%39 885,57
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,52%39 885,57
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,62
  • 20.03.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõgeva maavalitsus kutsub bussiga sõitma

Jõgeva maavalitsus on nördinud ÄP toimetaja Tanel Raigi arvamuseavaldusest majanduslehe 14.03 ilmunud auto- ja transpordilisas (?Eripalgeline maavalitsuse ametnik reguleerib bussiliiklust?). Seal väidetakse, et Jõgeva maavalitsus on maakonda läbivale bussiliinile liiniloa andmist sidunud tingimusega, et buss Jõgeva maakonnas ei peatuks. Eriti küüniline on, et ajakirjanik fakte kontrollimata vihjab bussiliiklust korraldavate ametnike võimalikule korruptsioonile.
Reisirongiliikluse bussidega asendamisel on uued liiniload maavalitsuses kinnitatud hiljemalt nädala jooksul. Vahel on bussifirmade tähelepanu juhitud asjaolule, et kavandatud ajal samal liinil buss juba sõidab. Samuti on maavalitsus taotlenud peatusi maakonda läbivatele kaugbussiliinidele.
?Olukorras, kus on tehtud otsus reisirongiliikluse asendamiseks bussidega, oleme kolme kuu jooksul töötanud selle nimel, et Jõgevamaa inimeste liikumisvõimalused ei halveneks. Kui selle töö järel ajakirjanduses solki pähe kallatakse, teeb see loomulikult kurvaks,? ütles maakonnas ühistranspordi korraldamisega tegelev maavalitsuse majandusosakonna juhataja Jaan Aiaots.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta lisas, et reisijateveo riikliku dotatsiooni kasutamist reguleerivad õigusaktid ja bussifirmade ärihuvid teevad dotatsiooni kasutamise liinidel sõitjasõbraliku peatusteskeemi kujundamisel raskeks. Nii ei soovi paljud bussifirmad maakonda läbivatel liinidel peatuda kusagil mujal peale Jõgeva või Põltsamaa. Kõige raskemasse olukorda on reisijateveo ümberkorraldamise tõttu sattunud aga just väiksemate maa-asulate elanikud.
?Piibe maanteel peaks Jõgevamaa lõigul olema vähemalt 12 peatust. Bussifirmad aga väikeasulates peatuda ei soovi, kuigi seal peatus olemas. Samuti on mõistusevastane, et nii Jõgeva kui Põltsamaa inimestel on bussiga Tallinnasse sõites pileti hind oluliselt kallim, kui Tartust Tallinnasse sõites. Tartust Tallinnasse on 190, Jõgevalt 160 ja Põltsamaalt 130 kilomeetrit,? rääkis Jaan Aiaots.
?Ilmunud kirjutis sunnib taas tõdema Eestis süvenevat tendentsi, kus ajakirjandus hoiakute ja arvamuste kujundajana annab fakte kontrollimata hinnanguid, millest saavad osa väga paljud Eesti elanikud, kes nendele hinnangutele tuginedes kujundavad omi seisukohti.
Ajakirjanduses maad võtnud hoiak, kus ametnikust on saanud sõimusõna ja kõiki avalikus teenistuses töötavaid inimesi loetakse automaatselt sahkerdajateks ja korruptantideks, on ohtlik Eesti ühiskonnale ja riiklusele,? ütles Jõgeva maavanem Margus Oro.
Loodame, et ÄP-l jätkub südikust oma eksimust tunnistada. Ootame ajakirjanik Tanel Raigi Jõgevamaale bussiga ringi sõitma, et siin tegeliku olukorra kohta fakte koguda. Samuti ootame meediat kajastama positiivset Jõgevamaal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 1 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele