• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,23
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,23
  • 06.04.01, 16:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudtee erastamist rahastab kuus panka

Eile Eesti Raudtee uurimise lõpetanud Baltic Rail Service BRSi lõpetas mõned tunnid tagasi Kopenhaagenis kohtumise erastamistehingut rahastava pankade sündikaadiga, millele lisandus veel kaks uut liiget.
Eesti taasiseseisvumisaja ühe suurima 1,3 miljardi krooni suuruse sündikaatlaenuga liitusid lisaks Hansapangale, Swedbankile, Hypo-Vereinsbankile ja Landesbank Kielile kinnitamata andmetel Baierische Landesbank ja Euroopa arengu ja Rekonstruktsioonipank EBRD.
Konsortsiumit juhib Hansapank.
Sündikaat otsustas Eesti Raudtee majandusseisundi hinnangule tuginedes finantseerimise üksikasjad, mille kohta praeguseks informatsioon puudub. BRSi esindajad on tagasiteel Eestisse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti Raudtee enamusaktsiate erastamisel BRSile läheb sündikaadile lõviosa ettevõtte kasumist, mille arvelt teenivad pangad viie aastaga ligi 700 miljonit krooni.
BRS kavatseb pärast Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate omandamist dividendidena välja maksta kogu planeeritava kasumi, mis esimesel viiel aastal on 1,14 miljardit krooni.
Tõenäoliselt maksab sündikaat 66 protsendi Eesti Raudtee ühe miljardi krooni suurusest summast üle 600 miljoni krooni, ülejäänud summa katavad BRSi aktsionärid.
Ligi poolega sündikaatlaenust kulutatakse investeeringuteks, millega esmajärjekorras vahetatakse välja keskkonnaohtlikud Venemaal toodetud vedurid USA General Motorsi vedurite vastu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 5 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele