Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudteemüük toob oodatud miljardi juunis
Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamistehingut rahastav pankade sündikaat leppis BRSiga kokku erastamislepingu sõlmimise aprilli lõpuks, ütles eile BRSi juhatuse liige Guido Sammelselg.
Hiljemalt juunis kannab sündikaat raha erastamistehingu eest riigile ja BRSist saab raudtee suuromanik.
?Kolme kuni kuue nädala jooksul pärast erastamislepingu allkirjastamist kannab sündikaat erastamisagentuuri arvele ühe miljardi krooni suuruse tasu,? rääkis Sammelselg.
BRS esitas pankadele oma nõustajate PricewaterhouseCoopersi ja advokaadibüroo Teder & Rask due diligence?i raportid.
Eesti taasiseseisvumisaja ühe suurima, 1,33 miljardi krooni suuruse sündikaatlaenuga võivad aprilli lõpuks lisaks Hansapangale, Swedbankile, Hypo-Vereinsbankile ja Landesbank Kielile liituda Baierische Landesbank ja Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupank (EBRD).
?Asjaolu, et EBRD tõi ennast ise väga aktiivselt mängu, tõestab, et Eesti infrastruktuuri on võimalik edukalt finantseerida rahvusvaheliste pankade toel,? lausus Sammelselg.
Sündikaati juhivad Hansapank ja Swedbank.
Sündikaadi võimalikud partnerid pole osalust BRSi pakkumise finantseerimisel veel otsustanud, sest tutvuvad sündikaadi struktuuriga aprilli lõpuni, ütles Hansabank Marketsi investeerimispanganduse osakonna juht Tõnu Pekk reedel.
Sündikaat finantseerib miljardilisest ostuhinnast 560 miljonit, BRSi aktsionärid 440 miljonit krooni.
BRS kulutab ligikaudu poole laenust ostuhinna tasumiseks ja poole Eesti Raudtee investeeringuteks, millega esmajärjekorras vahetatakse välja keskkonnaohtlikud Venemaal toodetud vedurid USA General Motorsi või General Electricu vedurite vastu.
BRS kavatseb juhatuse esimehe Edward Burkhardti sõnul tuua kuus kuud pärast erastamislepingu sõlmimist Eesti Raudteele 74 kasutatud Ameerika päritolu vedurit, mille eest makstakse ligi 500 miljonit krooni. Sama palju raha kulub vedurite ümberehitamiseks ja remondiks.
BRS kavatseb suurendada eelkõige Narva ja Tapa vahelise lõigu läbilaskevõimet, pikendades näiteks möödasõiduradasid ja lisades mitme rajaga raudteelõike.
Petseri?Tapa liini infrastruktuuri uuendamine lükkub edasi seni liiga väikeste veomahtude tõttu.
Äriplaan näeb ette vana naftareostuse likvideerimiseks raudteel 20?40 miljoni krooni suurust investeeringut Euroopa Liidu abifondist ISPA, ja ligikaudu sama suurt Eesti riigi poolset investeeringut.
Lõviosa investeeringutest tehakse esimese kahe ja poole erastamisjärgse aasta jooksul ning laenusumma tagastamisel on BRSil üheaastane maksepuhkus, ütles Pekk. BRS ja riik saavad esimesi dividende hakata välja võtma kuue aasta pärast, sest varem läheb teenitud raha võla katteks.
Märtsi lõpus esitasid kõik BRSi osanikud omapoolse kinnituse, suurendamaks 40 000kroonise osakapitaliga ettevõtte kapitali 440 miljoni kroonini. Osanikud näitasid oma kinnituse tagatisena sularaha, aktsiaid ja muid likviidseid vahendeid.
BRSi osanikud on 25,5 protsendiga Rail World Inc, 25,5 protsendiga Jarvis International Ltd, 5 protsendiga Railroad Development Corporation ja 44 protsendiga eestlastele kuuluv Ganiger Invest OÜ.