Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudteemüük toob oodatud miljardi juunis

    Eesti Raudtee 66 protsendi aktsiate erastamistehingut rahastav pankade sündikaat leppis BRSiga kokku erastamislepingu sõlmimise aprilli lõpuks, ütles eile BRSi juhatuse liige Guido Sammelselg.
    Hiljemalt juunis kannab sündikaat raha erastamistehingu eest riigile ja BRSist saab raudtee suuromanik.
    ?Kolme kuni kuue nädala jooksul pärast erastamislepingu allkirjastamist kannab sündikaat erastamisagentuuri arvele ühe miljardi krooni suuruse tasu,? rääkis Sammelselg.
    BRS esitas pankadele oma nõustajate PricewaterhouseCoopersi ja advokaadibüroo Teder & Rask due diligence?i raportid.
    Eesti taasiseseisvumisaja ühe suurima, 1,33 miljardi krooni suuruse sündikaatlaenuga võivad aprilli lõpuks lisaks Hansapangale, Swedbankile, Hypo-Vereinsbankile ja Landesbank Kielile liituda Baierische Landesbank ja Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupank (EBRD).
    ?Asjaolu, et EBRD tõi ennast ise väga aktiivselt mängu, tõestab, et Eesti infrastruktuuri on võimalik edukalt finantseerida rahvusvaheliste pankade toel,? lausus Sammelselg.
    Sündikaati juhivad Hansapank ja Swedbank.
    Sündikaadi võimalikud partnerid pole osalust BRSi pakkumise finantseerimisel veel otsustanud, sest tutvuvad sündikaadi struktuuriga aprilli lõpuni, ütles Hansabank Marketsi investeerimispanganduse osakonna juht Tõnu Pekk reedel.
    Sündikaat finantseerib miljardilisest ostuhinnast 560 miljonit, BRSi aktsionärid 440 miljonit krooni.
    BRS kulutab ligikaudu poole laenust ostuhinna tasumiseks ja poole Eesti Raudtee investeeringuteks, millega esmajärjekorras vahetatakse välja keskkonnaohtlikud Venemaal toodetud vedurid USA General Motorsi või General Electricu vedurite vastu.
    BRS kavatseb juhatuse esimehe Edward Burkhardti sõnul tuua kuus kuud pärast erastamislepingu sõlmimist Eesti Raudteele 74 kasutatud Ameerika päritolu vedurit, mille eest makstakse ligi 500 miljonit krooni. Sama palju raha kulub vedurite ümberehitamiseks ja remondiks.
    BRS kavatseb suurendada eelkõige Narva ja Tapa vahelise lõigu läbilaskevõimet, pikendades näiteks möödasõiduradasid ja lisades mitme rajaga raudteelõike.
    Petseri?Tapa liini infrastruktuuri uuendamine lükkub edasi seni liiga väikeste veomahtude tõttu.
    Äriplaan näeb ette vana naftareostuse likvideerimiseks raudteel 20?40 miljoni krooni suurust investeeringut Euroopa Liidu abifondist ISPA, ja ligikaudu sama suurt Eesti riigi poolset investeeringut.
    Lõviosa investeeringutest tehakse esimese kahe ja poole erastamisjärgse aasta jooksul ning laenusumma tagastamisel on BRSil üheaastane maksepuhkus, ütles Pekk. BRS ja riik saavad esimesi dividende hakata välja võtma kuue aasta pärast, sest varem läheb teenitud raha võla katteks.
    Märtsi lõpus esitasid kõik BRSi osanikud omapoolse kinnituse, suurendamaks 40 000kroonise osakapitaliga ettevõtte kapitali 440 miljoni kroonini. Osanikud näitasid oma kinnituse tagatisena sularaha, aktsiaid ja muid likviidseid vahendeid.
    BRSi osanikud on 25,5 protsendiga Rail World Inc, 25,5 protsendiga Jarvis International Ltd, 5 protsendiga Railroad Development Corporation ja 44 protsendiga eestlastele kuuluv Ganiger Invest OÜ.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.