Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tervislikkus läheb moodi
?Enamik tootjaid rõhutab toote tervislikkust,? ütleb Põlva Piima turundusjuht Sven Puusepp. ?Tervislikkuse argument on ikka väga oluline ning selliste toodete trend on selgelt kasvav.?
Põlva Piima biotooteid ostetakse Puusepa sõnul üle ootuste hästi ning biojogurtite müük annab ligi 15 protsenti ettevõtte kogu Eesti käibest ehk 1,2 miljonit krooni kuus. ?Kui sul ikka ei ole rasvavabade või muidu tervislike toodete sarja, siis nagu ei võetagi tõsiselt,? ütleb Puusepp.
Rakvere Lihakombinaat tõi kuu aega tagasi väiksema rasvasisaldusega lihatoodete sarja Kerge. Praeguseks on nende toodete müük ettevõtte turundus- ja müügidirektori Janek Oblikase sõnul ületanud juba prognoosid ning müük kasvab igal nädalal 20?30 protsenti.
?Inimesed on hakanud oma tervisest hoolima, selliste toodete ostmine muutub järjest popimaks ja trendikamaks,? ütleb Oblikas. Tema sõnul ei vähenda ostjate huvi lahjade toodete vastu ka see, et need on paar krooni kallimad ?tavalisest? vorstist.
Ka Valio Eesti turundusdirektor Toomas Tava ütleb, et kuigi nn funktsionaalsete toiduainete müük on Eestis alles alguses, on näha, et ostjate huvi tervislikumate kaupade vastu on suur. ?Meie Gefiluse keefir müüb tõeliselt hästi ja annab juba kolmandiku kogu meie keefirimüügist," räägib ta. ?Kui vaadata, kuidas maailmas funktsionaaltooted järjest popimaks muutuvad, siis on meil kasvuruumi veel tohutult.?
Turu-uuringufirma Profindeks tegevdirektori Margit Raidi sõnul on viimastest suurkaupluste uuringust näha, et biotooted on täielik bestseller. ?Kui aasta tagasi olid vaid üksikud sellised tooted, siis täna on 15 protsenti kogu jogurtisortimendist biolisandiga ning nad annavad kolmandiku kogu jogurtite läbimüügist.?
?Rasvavabad tooted lähevad kaubaks küll kiiresti, eriti just dieetjogurtid, Gefiluse keefir ja Rakvere lahjad vorstid,? ütleb Tallinna Westmani kaupluse juhataja Milvi Tõniste. ?Ostavad just nooremad inimesed ja eriti praegu, vastu kevadet, talvel läheb neid kaupu üldiselt veidi vähem.?