Erinevate riikide otsused tõsta või langetada alkoholiaktsiisi muudab Järvakandi Klaasi pudelimüügi ekspordivõimalusi.
?Neli aastat tagasi oli meie käes 50% Läti pudeliturust, sealse alkoholiaktsiisi tõstmise järel langes turuosa järsult,? ütles Järvakandi Klaasi müügijuht Lauri Rasmann, kelle sõnul on eksport Lätti taastunud praeguseks 25%ni.
?Samas oli vastupidine näide Leeduga, kus 1,5 aastat tagasi langetati õlleaktsiisi ja meie müügimaht sinna kohe kasvas,? lisas Rasmann.
Eestis ainuke klaastaara valmistaja Järvakandi Klaas müüb vaatamata Leedu kahele konkureerivale tehasele ka sinna 25% toodangust.
Seotud lood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.