• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,33%6 259,75
  • DOW 30−0,63%44 371,51
  • Nasdaq −0,22%20 585,53
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,25
  • 15.05.01, 08:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudtee-erastamisel riigil kohustusi üle 350 miljoni

Riik andis raudtee erastamisel Baltic Rail Servicese?ile võimaluse nõuda erastamisagentuurilt kahjunõuete korvamiseks kokku üle 350 miljoni krooni, millele lisandub veel lubadus keskkonnakahjustuste korvamiseks, kirjutab Postimees.
Postimehe andmetel võttis erastamisagentuur (EEA) raudtee ostu-müügilepinguga kohustuse moodustada 50 miljoni kroonine reservfond.
Fond luuakse korvamaks BRSi võimalikku kahju seoses Eesti Raudtee poolt viie Vene päritolu kasutatud veduri ostmisega. Vastavalt äriplaanile soovib BRS tuua kasutatud vedurid Põhja-Ameerikast ja Vene vedurid raskendaksid nende äriplaani teostamist.
BRS nõuab Vene päritolu vedurite edasimüüki või liisimist ning sellisel puhul võib ettevõte saada kahju vedurite ostu- ja edasimüügihinna erinevusest. Vene veduritehing läheb Eesti Raudteele maksma ligikaudu 124 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Reservfond peab tagama BRSi kahjunõuete tasumise kuni 10 pangapäeva jooksul. Riik saab võimalikke nõudeid protestida alles pärast maksmist. Kokku annab riik veduritega seonduvaid tagatisi 100 miljoni krooni ulatuses.
Samuti võtab riik osalise vastutuse pankrotistunud Valga Külmvagunite Depoo (VKD) Eesti Raudtee vastu suunatud kahjunõude osas. VKD kogu nõue ulatub ligi 195 miljoni kroonini. Ekspertide hinnangul on VKD-l siiski väga keeruline kohtu kaudu raha välja nõuda.
Riik kohustub BRSile tasuma ka Eesti Raudtee endiste ja praeguste töötajate üle miljoni krooni ulatuvad nõuded. Nõukogu liikmete ja juhtkonna võimalike nõuete katteks kohustub riik maksma kuni kaks miljonit krooni inimese kohta, kuid kokku mitte rohkem kui viis miljonit krooni.
Veel võtab riik kohustuse tasuda BRSile võimalik kahju seoses tulumaksuvaidlusega vaguni kasutamise tasu osas. See nõue Eesti Raudtee vastu ulatub 50 miljoni kroonini.
Et küsimusi seoses erastamislepinguga on rohkemgi kui riigi tagatised, ei suutnud Eesti Raudtee nõukogu eile otsustada, kas kohustada raudtee juhatust allkirjastama erastamisleping või mitte.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 3 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele