Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Japauto esitles eksklusiivseid uudismudeleid
Üleeile esitles AS Japauto autoajakirjanikele kaht uut ja eksklusiivset mudelit: 204 hj Seat Leon Cupra ja pikendatud kerega Suzuki Grand Vitara XL 7.
XL 7 on põhiolemuselt sama auto, mis tavaline Grand Vitara. Küll aga on ta pool meetrit pikem, seitsme kohaline ja tema V6 mootor on suurenenud 2,5 liitrilt 2,7 liitrini. Võimsus on kasvanud seniselt 144 hobujõult 173 hobujõuni. Keskmine kütusekulu jääb tehase andmetel vaid 10,8 liitri kanti.
Oma pikkuselt on uus maastur võrreldav Nissan Terrano II või Land Cruiser 95ga, telgede vahe on aga koguni samasse klassi Land Cruiser 100ga. Põhivarustusse on lisaks senisele Grand Vitarale juurde ilmunud ABS koos EBVga, 16tollised valuveljed, soojendusega peeglid, kroomitud ukselingid ja külgmised liistud jms. Lisaks on saadaval oluliselt rikkama varustusega Limited versioon.
Uue XL 7 hinnad algavad 369 900 kroonist (Limited alates 409 900 kr) ja esimene suurem partii jõuab Eestisse juuli lõpus. ?Kuna auto on Ameerikas ülipopulaarne, siis peavad Euroopa diilerid veel veidi kannatust varuma,? lausus Japauto müügidirektor Erkki Ots.
Tuleneb sõnast Cup Racing. Auto on 2,8-liitrise V6 mootori ja nelikveoga ning kiirendab 0?100 km/h 7,3 sekundiga. Kiirust arendab Cupra 235 km/h ning ta erineb tavalisest Leonist ka sportliku esiosa, küljelaiendite ning sisu poolest.
Auto salongis on nii ees kui taga Recaro sportistmed, mis tähendab, et autos on sisuliselt neli istekohta. Ka tagaistujad on piisavalt jäigalt oma kohal paigal ja külgepidi libisemist pole karta. See tähendab, et keskele mahub heal juhul vaid laps istuma, täiskasvanuga on juba tõsiseid probleeme.
Auto baasvarustuses on kliimaseade, vihmasensor, kompuuter jpm, juurde saab tellida vaid katuseluugi, tagaspoileri ja CD boksi. Tuunides saab tõsta auto võimsust veel mitmekümne hobujõu võrra. Mõistagi ei ole sellise auto hind odav ? 389 900 krooni. ?Kui aga sama võimsatele konkurentide autodele lisada sama varustus, on hinnavahe Seati kasuks 100 000 ?150 000 krooni,? lausus Erkki Ots. Esimesed müügiautod jõuavad Eestisse umbes kuu aja pärast, tellida saab neid aga juba praegu. Lisaks on Seatil olemas ka Ibiza Cupra ja Cordoba Cupra, mis samuti loodetavasti õige pea Eestisse müügile jõuavad.