Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaupmeeste Liidu hea kaubandustava
Kaubandusettevõtete-vaheline suhtlemine. Kaubandusettevõtted järgivad ärisuhetes korrektsuse, aususe ja vastastikuse lugupidamise printsiipi ? ettevõtted täidavad sõlmitud kirjalikest või suulistest kokkulepetest tulenevaid kohustusi ning hoiduvad avaldamast sellist arvamust või infot, mis võib põhjustada alusetute negatiivsete järelduste tegemise kolmandate isikute poolt.
___________________________________________
Kaubandusettevõtete-vaheline konkurents. Kaubandusettevõtted peavad ärisuhetes kinni ausa konkurentsi põhimõttest. Kaubandusettevõtted kasutavad konkurentide edestamisel, turuosa suurendamisel ja klientide juurdevõitmisel ainult seaduslikke ja eetiliselt aktsepteeritavaid vahendeid. Meedias ja ärireklaamis avaldavad kaubandusettevõtted üksnes tõest informatsiooni ning ei halvusta konkurente. Kaubandusettevõtted ei muuda kaupade ja teenuste hindu omavaheliste kokkulepete alusel.
___________________________________________
Kaubandusettevõtete suhted klientidega. Kliendi ja kaubandusettevõtte vahelised suhted põhinevad vastastikusel aususel, lugupidamisel ja usaldusel. Kaubandusettevõtted on oma tegevuses kliendikesksed. Kaubandusettevõtete töötajad on orienteeritud kliendi rahulolu tagamisele ja tõstmisele.
Kaubandusettevõtete klienditeenindajad on kompetentsed andmaks kliendile soovitud konsultatsiooni firma kaupade ja teenuste kohta ? kaubandusettevõtete klienditeenindajad on saanud vajaliku väljaõppe, mis hõlmab kauba ja teenuste tundmist, hea teeninduse põhireegleid, ohutusnõuete tundmist ja muid tehnilisi oskusi ja teadmisi töötamaks vastaval ametikohal. Kaubandusettevõtete töötajad ei tohi oma tegevuse(tusega) otseselt ega kaudselt kompromiteerida kliendi ja kaubandusettevõtte vahelist usaldust.
Kauplustes on tagatud tõese info kättesaadavus firma kaupade ja teenuste hindade, omaduste ning kasutamise kohta. Kaubandusettevõtetel on välja töötatud protseduurireeglid klientide kaebuste käsitlemiseks ja nendest on teadlikud kõik klienditeenindusega seotud töötajad.