• OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,01%893,08
  • OMX Tallinn−0,09%2 066,85
  • OMX Vilnius0,34%1 206,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,13%8 811,54
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,4
  • OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,01%893,08
  • OMX Tallinn−0,09%2 066,85
  • OMX Vilnius0,34%1 206,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,13%8 811,54
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,4
  • 26.06.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rollerikahju kindlustus ei hüvita

Rollerite kasutamine on üldse seadustega vähe reglementeeritud. Kõige rohkem peaks selgitustööd tegema turvalisuse tõstmiseks, leiab Harju politseiprefektuuri pressiesindaja Urmas Krull.
?Mopeedi või rolleri juht ei pea liikluseeskirja kohaselt kiivrit kandma, kuid see suurendab eriti linnaliikluses tema võimaliku raske trauma ohtu,? sõnab ta. Isegi kui liikluseeskirju tuntakse, ei sobi paljud noored oma vaimselt küpsuselt linnaliiklusesse rollerit juhtima, ütleb Harjumaa politseiametnik.
Üha suurenev rollerite hulk on tekitanud peavalu autojuhtidele. Rolleriga sõitmisel pole juhiluba nõutav. Kuigi rollereid saab rentida alates 18. eluaastast, võib kaasjuhina rolleri juhtsarvede taha sattuda ka kogemusteta 14aastane koolipoiss.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuressaares rollereid rentiva firma Polar Rent juhataja Tarvi Tõru sõnul juhtub enamik õnnetusi just juhtide oskamatuse ja liigse uljuse tõttu. Rentijaid ei huvita, kui hästi on laenutaja liikluseeskirjadega kursis. Kui vanust vähemalt 18 aastat ning tagatisraha makstud, võib sõitma minna, täisealine juht võib oma vastutusel lubada rooli ka 14aastase kaassõitja.
Tõru sõnul hoolitseb tema ettevõte selle eest, et sõitjatel oleks kiivrid peas. Rolleril sõitja pole kindlustatud ning võtab enda, rendimasina ja teiste liiklejatega seotud riskid enda turjale.
Viimase viie aastaga on liiklusõnnetusse sattunud noorte jalgratturite arv kasvanud enam kui 60 protsenti. 2000. aastal inimkannatanutega liiklusõnnetustesse sattunud 190 jalgratturist-mopeedijuhist oli iga neljas alla 14aastane laps. Õnnetuse põhjustajatest olid koguni 37% nooremad kui 15 aastat. Seevastu vanemate inimeste osakaal õnnetustes on kasvanud vähem.
Maanteeameti analüüsi- ja infobüroo juhataja kohusetäitja Sirje Lilleorg näeb lastega seotud õnnetuste kasvus kindlaid põhjuseid. ?Kui tulevane autojuht peab enne juhtimisõiguse saamist mitukümmend tundi kogenud sõiduõpetaja kõrval tänavaliiklusega tutvuma, siis laps, kellel isegi jalakäijana liiklemiskogemusi napib, saab õiguse tänaval sõita kohe, kui on vastanud mõnele trafaretsele teooriaküsimusele ja näidanud platsil ette, et oskab ka sadulas püsida,? selgitab ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele