Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raskeveoseid veetakse eriloata

    Suuri ja raskeid veoseid võib Eesti teedel vedada vaid siis, kui neid pole võimalik transportida osade kaupa või teise transpordiliigiga või kui osade kaupa vedamine on keerukas ja ülikulukas.
    Sellest hoolimata sõidab Eesti teedel pidevalt ülekaalulisi puiduveokeid, ütleb maanteeameti peadirektori asetäitja Harri Kuusk. Maanteeamet paigaldas kaks aastat tagasi Kesk-Eesti ühte teelõiku spetsiaalsed kaalud, mis muu hulgas määrasid ka teljekoormust. Selgus, et alates kuueteljelistest veokitest olid pea pooled lubatust raskemad. Ka politseiameti kaalubussi poolt kontrollitud sõidukitest olid tänavu esimesel poolaastal rohkem kui pooled ülekaalulised.
    Et suuremõõtmelist kaupa vedada, on vaja eriluba, mille saamiseks peab täitma veoloa taotluse maanteemetile või kohalikule teedevalitsusele. Maanteeameti andmetel jäetakse loa taotlemine tihti viimasele minutile. Vähem kui kahetunnise ooteaja puhul tuleb maksta kaheksakordne loatasu, kuid see taotlejaid ei takista, sest veos peab õigeks ajaks sihtpunkti jõudma.
    Vedaja peab saama kooskõlastused mitmetest ametkondadelt, kui veos ületab lubatud mõõdud. Sellelt arvestatakse tasu teevaldajale, lisaks tuleb maksta lubatud massi ja teljekoormuse ületamise ning eriloa vormistamise eest, samuti hüvitada elektri ja trammiliinide tõstmise kulutused.
    Kooskõlastusi on vaja selleks, et vajaduse korral oleks võimalik veoteelt üles tõsta või välja lülitada elektri- ja sideliinid, kontrollida kas sillad koormust välja kannavad ning kas veos viaduktide alt läbi mahub. ?Pikema marsruudi puhul tuleb ühe sõidu kohta pea paarkümmend kooskõlastust,? ütleb Tiit Millert osaühingust Martiibor, mis tegeleb vedude saatmise ja kooskõlastamisega logistikaettevõtetele. Näiteks üle 4,50 meetri kõrgune autorong, mis sõidab Muugalt Iklasse, peab veo kooskõlastama Maardu linnavalitsuse, Muuga sadama raudteeterminali, Eesti Telefoni, Eesti Energia põhivõrgu ja kohalike elektrivõrkudega. Lisaks tuleb tasuda saateauto eest.
    Saateautode ja reguleerijate arv oleneb suurveose laiusest ja pikkusest. Näiteks on saatmine vajalik üle 2,56 meetri laiuse veoki puhul. Martiibori saateauto kasutab gabariidimõõtjat, mis kontrollib, kas järgnev kõrgeveos mahub takistuse alt läbi.
    Maanteeameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Raivo Juhka sõnul tuleb ette ka seda, et liiga kõrge loata autorong jääb viadukti alla kinni või halvemal juhul sõidab sisse elektriliinidesse. Sellisel juhul võivad tagajärjed olla traagilised, nagu juhtus elektriliinidesse takerdunud treileriga, mis põles maha koos kalli jahiga.
    Kõige raskem autorong, mida Martiibor on aidanud transportida, kaalus pea 200 tonni. Sellest raskemat veost on Eestis võimatu transportida, sest otsustavaks saab sildade kandevõime.
    Autor: Liina Vahemets
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Apple’ilt turuosa napsanud Huawei kasvatas hüppeliselt puhaskasumit
Huawei Technologiesi puhaskasum kasvas aasta esimeses kvartalis hüppeliselt 564%, ulatudes 2,71 miljardi dollarini, selgub Yahoo Finance’ist.
Huawei Technologiesi puhaskasum kasvas aasta esimeses kvartalis hüppeliselt 564%, ulatudes 2,71 miljardi dollarini, selgub Yahoo Finance’ist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kevadpüha raadios: juhtimisest, idufirmadest ja finantsidest
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Kolmapäeval räägitakse Äripäeva raadios konkursi „Parim juht 2024“ finalisti, Swedbanki juhi Olavi Lepaga tulemustlikust juhtimisest.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Märtsis tegi jaekaubandus vähikäiku
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli tänavu 4% väiksem kui aasta tagasi, kõige rohkem kahanes tööstuskauba müük, teatas statistikaamet.
FT: Kuidas Euroopa on pannud teised riigid raha eest oma välispiiri valvama
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.
Paremäärmuslaste võidukäiku pelgav Euroopa Liit võtab tänavuste valimiste eel kasutusele üha karmimaid meetmeid sisserände piiramiseks.