• OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,08%39 710,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,54
  • OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,08%39 710,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,54
  • 20.07.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air viivitab lennukipargi uuendamisega

Vilniuse?Tallinna regulaarlennult tugeva külgtuulega koju jõudnud Fokkeri rattad puudutasid maandumisrada mõnisada meetrit ettenähtust hiljem. Tosina reisijaga lennuki vasak rattapaar purunes, sest pärast pidurdamise alustamist lennuki pidurid blokeerusid.
Estonian Airi Fokkerite vanempiloot Maido Veebel möönis, et intsident võis olla kaudselt tingitud süsteemi vanadusest.
Juba paar aastat on Estonian Air plaaninud kahe ettevõttele kuuluva Fokkeri välja vahetamist, kuid senini pole juhtkond otsusele jõudnud, milline reaktiivlennuki mudel valida. Veebeli sõnul on järgmiseks aastaks Fokkerid likvideeritud, ümberõppe alustamine on kavas juba lähiajal.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Estonian Airi president Jorn Eriksen ütles, et hetkel ei ole tal Fokkerite väljavahetamise kohta midagi rääkida, sest juhtkond pole lõplikku otsust ühe või teise lennuki kasuks langetanud. Ettevõtte nõukogu liige Ülle Mathiesen ei osanud selles osas samuti kommentaare jagada.
1996. aastal Taani lennukompaniilt Maersk Air liisitud kaks Fokker 50 tüüpi lennukit on kaheksa aastat vanad. Vanempiloodi hinnangul on see keskmine iga lennuki jaoks.
Selgitades teisipäevaõhtust intsidenti rääkis Veebel, et lennuki piloodid tegid väga head tööd ning lennuk ei vibanud vasakule ja paremale, nagu ma tänasest lehest lugesin. ?Pärast peatumist teavitas kapten 12 lennukis viibinud reisijat, et ratta purunemise tõttu viib terminaali neid buss, mingit segadust polnud.?
Esonian Airi Fokkerid on ka varem olnud õnnetusele väga lähedal.
Selle aasta jaanuaris Tallinna lennuväljalt lahkunud Tallinna?Stockholmi reisilennukil Fokker 50 avastas kapten 20 minutit pärast õhku tõusmist anduri järgi, et parempoolses voolugeneraatoris on rike. Kapten otsustas lennuki ülevaatuseks Tallinna tagasi pöörduda. Pardal viibis 20 reisijat.
Praegu kurseerivad kaks Estonian Airi Fokkerit Riia, Vilniuse, Moskva, Stockholmi, Kopenhaageni ning Hamburgi liinil.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 1 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele