• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,18%6 286,1
  • DOW 30−0,55%44 240,49
  • Nasdaq −0,18%20 847,03
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,35
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,18%6 286,1
  • DOW 30−0,55%44 240,49
  • Nasdaq −0,18%20 847,03
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,35
  • 06.08.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestis on uute poodide jaoks ruumi küllaga

Sageli kajastatakse kaubandusest rääkides Tallinna kui kogu Eesti jaoks olulist ostukohta ning Tartut kui Lõuna-Eesti olulisimat ostukeskust. Emori mõjualauuringu tulemustest ilmneb aga, et suurlinnade ja maakonnakeskuste kõrval on mitmeid tugevaid lokaalseid ostukeskusi, mille potentsiaal on veel kasutamata. Uuringu raames kaardistati üle-eestiliselt 14 400 pere ostukäitumine ja -liikumine ehk kui kaugel, kus ja mida ostetakse (fikseeriti toidukaupade peamine ostukoht nädala sees ja lõpus asula ning jaeketi lõikes, samuti tööstuskaupade viimane ostukoht viie kaubarühma puhul).
Tallinna mõjuala kaubanduse seisukohast on tõesti kaugeleulatuv, kuid Tallinn ei ole peamine ostukeskus kogu Eesti jaoks. Kui 32% kõikidest Tallinnas tööstuskaupu ostnud peredest elab väljaspool Tallinna, siis Tartu on tõmbekeskusena isegi olulisem: 49% kõigist Tartus tööstuskaupu ostnud peredest elab väljaspool Tartut. Turunduspiirkondi on toidukaupade ostmisel umbes kaks korda enam kui tööstuskaupade ostmisel. See on loomulik, sest toidukaupu ostetakse tihemini ja kodule lähemalt. Samas esineb erinevusi toidukaupade ostmisel sõltuvalt ostude tegemise ajast ? nädala sees tehakse oste kodule lähemalt, nädala lõpus sõidetakse kogu perega toitu ostma kodust kaugemal asuvatesse ostukeskustesse. Laiemast müügivõrgust huvitatud kaupmehele ei ole kasulik olla esindatud vaid Tallinnas ja Tartus, sest ka lokaalse tähtsusega tõmbekeskuste roll piirkonniti on märkimisväärne.
___________________________________________

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ostukoha valikut ei mõjuta ainult hind. Mida suurem arv eri tüüpi ostukohti piirkonnas on, seda rohkem on kriteeriume, millest tarbija ostukoha valikul lähtub ? arvestatakse kaupluse asukohta, kaubavalikut, kvaliteeti, ostukoha atmosfääri ja mugavust. Inimesed teevad igapäevakaupade oste keskmiselt veidi üle nelja korra nädalas. Kuna tarbija teeb sisseoste harvem, suureneb oletatavasti vajadus pikema säilivusajaga kaupade järele, suuremad on ka ostukogused. Tarbijad teevad ostukohas üha enam impulsiivseid otsuseid. Kaupmeeste võtmesõnaks on väljapanekud ? impulsiivotsused suurendavad müüki.
Katre Valgma, ASi Emor projektijuht
(ettekandest konverentsil Müü 2002, 1.06.2001)

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele