Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad hirmul terrori pärast

    Estonian Airi juhatuse esimees Erki Urva ütles, et kõige suuremat kahju kannatavad praegu pikkade Ameerika-lendude tegijad, kellele USA turg väga oluline. Ta avaldas lootust, et kui esimene paanika möödas ja halbu üllatusi juurde ei tule, hakkab lennundusturg rahunema ning kevadeks on olukord ehk normaliseerunud. Kõige haavatavam on seejuures Urva hinnangul turismiliiklus. ?Lendajate arv väheneb paratamatult,? lausus ta. Turvakontroll Tallinna lennujaamas on Urva hinnangul olnud kogu aeg tugevam kui USA siselendudel. Täiendavad meetmed erilisi ebamugavusi reisijaile tema sõnul tuua ei tohiks.
    Estonian Airi lennud jätkuvad tavalise sõiduplaani järgi. Urva ütles, et Eesti rahvuslik lennufirma loodab teenida aasta lõpuks esimest korda pärast erastamist 5?10 miljonit krooni kasumit ja seda prognoosi pole esialgu plaanis muuta. ?Jälgime ja analüüsime olukorda tähelepanelikult, kuid midagi ennustama ei hakka,? lausus ta.
    Skandinaavia lennukompanii SAS andis eile kasumihoiatuse, öeldes, et reisijate struktuur on juulis ja augustis võrreldes eelmiste kuudega halvenenud. Nõrgenenud Rootsi majandus on avaldanud mõju just äriklassi reiside suhtes.
    SASi Eesti müügijuht Katrin Luhaäär ütles, et kõik Eesti kontori töötajad on viimastel päevadel olnud tööga ülekoormatud. Erinevalt Estonian Airist on SAS olnud sunnitud reise ära jätma ja lennukeid tagasi pöörama. Skandinaavia lennufirma teeb USAsse kaheksa reisi päevas. Katastroofipäeval kutsuti tagasi viis USA poole teel olnud lennukit ja kolme ei lastud välja lennata. Lisaks jäid ära ka lennud liinil Kopenhaagen?Tel-Aviv. Kolmapäeval ei toimunud ühtki lendu üle ookeani, samuti eile hommikul. Eile õhtuks saadi aga juba luba teha kolm reisi: Kopenhaagenist New Yorki, Seattle?isse ja Chicagosse.
    Luhaääre sõnul sõltuvad lennufirma selle aasta majandustulemused olukorrast turgudel ja sellest, mil määral olid lennud kindlustatud. Juulis tegi Euroopa Liit SASile ja Taani lennufirmale Maersk kartellikokkuleppe pärast 822 miljonit Eesti krooni trahvi.
    Eesti Lennuameti peadirektor Tooma Peterson, kes vastutab Euroopa Tsiviillennunduse Konverentsi juhatuses julgestuse eest lennujaamades, ütles, et sõidab järgmisel kolmapäeval selleteemalisele koosolekule. Petersoni sõnul on ilmne, et turvameetmete karmistamine vähendab lennujaamade läbilaskevõimet ja valmistab reisijaile täiendavaid ebamugavusi. Eestit see tema hinnangul eriti ei mõjuta, sest Tallinna lennujaam on ehitatud 1,4 miljoni reisija vastuvõtuks aastas, tegelikult aga käib sealt läbi üle kahe korra vähem inimesi.
    Petersoni sõnul pole ka Finnairi osalusega Aero Holding loobunud oma kavast alustada oktoobris lende liinil Tallinn?Helsingi.
    Ühendriikide terroriakt oli tõsiseks löögiks lennufirmadele kogu maailmas, kirjutas eile MTV3. Broneeringute äraütlemisi tuleb kordades rohkem kui broneeringuid, rääkisid reisibüroode esindajad.
    ?See oli nii mastaapne ja hästi läbimõeldud rünnak, et lennukiga reisimisele tuleb tõeliselt sünge kukkumine,? ennustas Hollandi ABN Amro-panga analüütik Ray Neidl.
    Lennufirmade tänavune aasta tuleb analüütiku sõnul niikuinii kehv, sest majanduse jahenemise tõttu on lennukiha reisijaid vähem. Neidli arvates on nüüd võimalik, et tänavu tuleb rekordhalb aasta.
    Eriti suures hädas on Ameerika lennukompaniid, ühe kompanii Midway Airlines sulgemise teade juba tuli. Rahvas usub, et ka edaspidi ründavad terroristid just Ameerika lende. Reisibüroode andmetel hakati lende tühistama juba teisipäeval. Mõned lennufirmad on loobunud ka Lähis-Ida lendudest, paljudel lendudel on turvalisust tõhustatud, see aga põhjustab viivitusi ja lendude ärajäämise kogu maailmas.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.