Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome sisustusmess suunab trende
Habitare mööbli- ja sisustusmess toimub Helsingis iga kahe aasta tagant ning on oma väljapanekult kindlasti üks paremaid sisustusmesse Eesti lähiümbruses. Habitare üle 530 eksponendi räägivad enda eest. Nii ongi sinna kokku kogunenud kõik Soome mööbli- ja muu kodu- ja kontorisisustusega tegelevad firmad ja külastaja saab kogu turust pildi kätte n-ö ühest kohast. Kuna suur osa Soome mööblitootjaist on ka Eestis esindatud (Martela, Asko, Isku jne), saab messil nähtut koju naastes ka kohalikest poodidest nõutama minna.
Esimest korda messi ajaloos müüdi kohapeal ka sisustusaksessuaare ? keraamikat, klaastooteid, tekstiile ja pilte. Soome Gallupi kiiruuringu kohaselt kasutas seda ostuvõimalust umbes kolmandik külastajatest. Kuigi näiteks 100 puuvillast köögirätikud maksid eestlase jaoks harjumatult palju, umbes 130 krooni, leidus ka taskukohasemaid tooteid ? näiteks 500kroonine keraamiline köögikell.
Eestist osales Habitarel vaid kaks firmat ? Jõhvis köögimööblit tootev AS Fortem Grupp ning Tallinnas tegutsev OÜ Majestic, kes valmistab köögi- ja vannitoamööbliuksi. Fortem Grupi juht Rein Pärnpuu leidis, et messil osalemiseks kulunud raha pole kindlasti hukka läinud, sest info selle kohta, millega naabrid tegelevad, on palju väärt.
?Kuna Habitare toimub iga kahe aasta tagant, on messil osalejad väljas oma uusimate toodetega ning info kogu turul toimuva kohta saab ühest kohast kätte, kuna kõik suured tegijad on esindatud. Mitte nagu Eestis, kus toimub aastas kaks mööblimessi, mille osalejate arv on väike ning seega jäävad messid mannetuks,? sõnas Pärnpuu.
Fortem Grupp läks Habitarele viima ?natuke teist stiili köögimööblit kui Soomes harjutud nägema?. Pärnpuu sõnul on Eesti ja Soome maitseerinevused täiesti tuntavad ? kui meil kasutatakse julgemalt värve ning püütakse köögiseinu kappidega mitte üleliia koormata, siis Soomes ollakse konservatiivsemad.
Fortem Gupi bordoopunaseks peitsitud köögimööblikomplektiga sisustatud messiboksi vastu oli huvi kahesugune ? kas väga suur või kõnniti võõristades mööda. Kui palju messilkäigust uusi kliente saadi, on Pärnpuu sõnul veel vara öelda.
Ka OÜ Majestic direktor Vladimir Kutsenko kiidab Habitare korraldust ning mainib, et läbirääkimisi koostöö osas peeti messil umbes 20 firmaga. Messil osalemine läks Majesticule maksma umbes 90 000 krooni.
Nii Pärnpuu kui ka Kutsenko on pettunud Eesti eksporditoetuste süsteemis. Pärnpuu mainib, et toetatakse küll näiteks Kölni või Milano messidel osalemist, kuid lähimessidega peab firma ise hakkama saama.