Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Porsche pakub muusikat kõrvadele

    Uhiuue Porsche 911 Carrera 4 erkkollane värv ja GT3 tagumine antitiib ja küljelaiendid teevad paar nädalat tagasi Tartu autonäituse ajaks Riiast Eestisse toodud autost sõiduvahendi, millest on raske mööda vaadata. Ja kes tõesti ei märka, nende jaoks piisab vaid korraks ristmikult keerates pisut tugevamini gaasi vajutada, ja nemadki vahivad kael õieli järele. Porschele iseloomulik möiratus on autohuvilisele kui tipptasemel sümfoonia, mis kõrvu paitab.
    Mõistagi ei seisne poolteist miljonit krooni maksva sportauto ainus väärtus häältes. Rooli taha maandudes tunned, kuidas kollasega pikitud hall nahksisu ja ümber keha liibuv sportiste sinu endasse imeb ning lausa kutsub kihutama. Eestlase vaoshoitud iseloom ja hirm sedavõrd kallis auto ära mõlkida manitseb siiski gaasipedaaliga ettevaatlikum olema. Vaikselt kulgeme mööda Pirita teed Kloostrimetsa ringrajale, kus ehk kas või natukenegi sportlikku sõiduelamust tunda saab. Vasakpööre mäest alla Pirita jõe silla suunas ja gaasi. 3,4-liitrisest mootorist väljuva 300 hobujõu jõuline möiratus ja auto sööstab kurvidesse. Kiirus kasvab suisa kosmilise kiirusega ning pea kohe mõistad, et tegelikult ei ole sellistes tingimustes võimalik mitte pooltki selle auto tegelikest võimalustest proovile panna.
    Auto sisekujundus, mugavus, rooli ja käigukangi asend ? kõik on viimse vindini paigas. Kuid juba esimestel meetritel torkab silma üks kummaline ebakõla: automaatkäigukast! Sellisel sportautol tahaks küll ise käike üles-alla lapata, vastasel juhul läheb ju pool mõnust kaduma. Siis ärkab lootus ? Tiptronic S käigukastil saab liigutada kangi drive-asendist ühe astme võrra vasakule ja käike saab vahetada ka manuaalselt. Juba parem! Kuid kohe ilmneb uus pettumus: käigukangiga ei saagi käike vahetada. Seda saab teha vaid nuppudest, mis asuvad hoopis roolil nagu vormelil. Paraku ei võimalda Pirita ringraja käänuline tee hoida kätt pidevalt nuppude läheduses ja ka selline käikude vahetamine osutub üsna ebamugavaks. Olgugi, et süsteem toimib äärmiselt täpselt ja korrektselt, võimaldades käikudega pidurdada ja muid trikke teha, lülitame õige pea käigukangi tagasi automaatsesse asendisse.
    Tekib mulje, et tegemist on autoga, mille potentsiaalne omanik oskab vaid gaasi vajutada või on lihtsalt laisk. Sest lisaks roolilt ?laetavatele? käikudele on auto varustatud ka stabiilsuskontrollsüsteemiga PSM (Porsche Stability Management), mis niigi kindlalt teel püsiva nelikveolise auto suisa maantee külge aheldab. Igatahes ei aita ka see, kui PSM välja lülitada, nelikveo ja laiade sportrehvidega Porschel ei õnnestu isegi kummi vilisema saada, rääkimata muudest viguritest.
    Porsche maaletooja James Herne Carmus Tuningust tunnistab, et kõik, kes kas või korraks Porsche rooli taha satuvad, ei taha sealt enam tõusta. Ja seetõttu pole ka imestada, et huvi nende autode vastu on suur.
    Vaatamata isegi sellele, et uue 3,6-liitrise ja 320hobujõulise Carrera hinnad algavad alates 1 193 500 kroonist, nelikveolisel Carrera 4 puhul alates 1 284 400 kroonist. Kõige odavam Porsche on 2,7-liitrise ja 220 hj keskmootoriga Boxster, mille hinnad algavad alates 689 000 kroonist. ?Kõige rohkem tellitakse aga meilt uut maasturit Cayenne, mis jõuab müügile alles järgmisel sügisel. Kuna aga huvi nende vastu on nii suur, siis esialgu toodetaksegi vaid broneeritud autosid,? lausub Herne, kelle sõnul on Cayenne?i orienteeruv hinnavahemik alates 700 000 kroonist kuni 1,5 miljoni kroonini.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.