Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Porsche pakub muusikat kõrvadele
Uhiuue Porsche 911 Carrera 4 erkkollane värv ja GT3 tagumine antitiib ja küljelaiendid teevad paar nädalat tagasi Tartu autonäituse ajaks Riiast Eestisse toodud autost sõiduvahendi, millest on raske mööda vaadata. Ja kes tõesti ei märka, nende jaoks piisab vaid korraks ristmikult keerates pisut tugevamini gaasi vajutada, ja nemadki vahivad kael õieli järele. Porschele iseloomulik möiratus on autohuvilisele kui tipptasemel sümfoonia, mis kõrvu paitab.
Mõistagi ei seisne poolteist miljonit krooni maksva sportauto ainus väärtus häältes. Rooli taha maandudes tunned, kuidas kollasega pikitud hall nahksisu ja ümber keha liibuv sportiste sinu endasse imeb ning lausa kutsub kihutama. Eestlase vaoshoitud iseloom ja hirm sedavõrd kallis auto ära mõlkida manitseb siiski gaasipedaaliga ettevaatlikum olema. Vaikselt kulgeme mööda Pirita teed Kloostrimetsa ringrajale, kus ehk kas või natukenegi sportlikku sõiduelamust tunda saab. Vasakpööre mäest alla Pirita jõe silla suunas ja gaasi. 3,4-liitrisest mootorist väljuva 300 hobujõu jõuline möiratus ja auto sööstab kurvidesse. Kiirus kasvab suisa kosmilise kiirusega ning pea kohe mõistad, et tegelikult ei ole sellistes tingimustes võimalik mitte pooltki selle auto tegelikest võimalustest proovile panna.
Auto sisekujundus, mugavus, rooli ja käigukangi asend ? kõik on viimse vindini paigas. Kuid juba esimestel meetritel torkab silma üks kummaline ebakõla: automaatkäigukast! Sellisel sportautol tahaks küll ise käike üles-alla lapata, vastasel juhul läheb ju pool mõnust kaduma. Siis ärkab lootus ? Tiptronic S käigukastil saab liigutada kangi drive-asendist ühe astme võrra vasakule ja käike saab vahetada ka manuaalselt. Juba parem! Kuid kohe ilmneb uus pettumus: käigukangiga ei saagi käike vahetada. Seda saab teha vaid nuppudest, mis asuvad hoopis roolil nagu vormelil. Paraku ei võimalda Pirita ringraja käänuline tee hoida kätt pidevalt nuppude läheduses ja ka selline käikude vahetamine osutub üsna ebamugavaks. Olgugi, et süsteem toimib äärmiselt täpselt ja korrektselt, võimaldades käikudega pidurdada ja muid trikke teha, lülitame õige pea käigukangi tagasi automaatsesse asendisse.
Tekib mulje, et tegemist on autoga, mille potentsiaalne omanik oskab vaid gaasi vajutada või on lihtsalt laisk. Sest lisaks roolilt ?laetavatele? käikudele on auto varustatud ka stabiilsuskontrollsüsteemiga PSM (Porsche Stability Management), mis niigi kindlalt teel püsiva nelikveolise auto suisa maantee külge aheldab. Igatahes ei aita ka see, kui PSM välja lülitada, nelikveo ja laiade sportrehvidega Porschel ei õnnestu isegi kummi vilisema saada, rääkimata muudest viguritest.
Porsche maaletooja James Herne Carmus Tuningust tunnistab, et kõik, kes kas või korraks Porsche rooli taha satuvad, ei taha sealt enam tõusta. Ja seetõttu pole ka imestada, et huvi nende autode vastu on suur.
Vaatamata isegi sellele, et uue 3,6-liitrise ja 320hobujõulise Carrera hinnad algavad alates 1 193 500 kroonist, nelikveolisel Carrera 4 puhul alates 1 284 400 kroonist. Kõige odavam Porsche on 2,7-liitrise ja 220 hj keskmootoriga Boxster, mille hinnad algavad alates 689 000 kroonist. ?Kõige rohkem tellitakse aga meilt uut maasturit Cayenne, mis jõuab müügile alles järgmisel sügisel. Kuna aga huvi nende vastu on nii suur, siis esialgu toodetaksegi vaid broneeritud autosid,? lausub Herne, kelle sõnul on Cayenne?i orienteeruv hinnavahemik alates 700 000 kroonist kuni 1,5 miljoni kroonini.