Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    K-Raua Ace sihib suuremat turuosa

    K-Raua Ace kaupluse omaniku KR Kaubanduse ASi juhatuse liikme Karl Lindströmi sõnul on ettevõttel plaanis laieneda Eesti suurematesse linnadesse. ?Tartusse tahtsime minna juba aasta aega tagasi, kuid see jäi ära probleemide tõttu Tallinnas,? lausus ta. ?Loodan, et järgmisel suvel avame Tartus poe. Pärnu ja Narva liikumine on edasises plaanis.?
    Lindström ütles, et kuu aja pärast avab K-Raua Ace Tallinna kaupluse 2000ruutmeetrise juurdeehituse, kus praegu käivad veel remonditööd. ?Tegu on mõne aasta eest ostetud majade renoveerimistöödega,? täpsustas ta.
    Hiljuti sõlmis K-Raua Ace Soome emafirma Tapanilan Rauta lepingu tarkvaralahenduste pakkujaga Solteq Plc, mille kohaselt viimase jaekaubanduslahendused võetakse kasutusele nii Tapanilan Rauta Helsingi kui ka Tallinnas asuvates ning Eestisse rajatavates uutes kauplustes.
    Lindströmi sõnul hõlmab Solteqi uus programm peale raamatupidamise ka müügi korraldamist. ?Praegu on pilootsüsteem üheks aastaks kasutada Helsingi kaupluses. Kui testiperiood läheb hästi, siis võetakse reaalajas töötav müügisüsteem kasutusele järgmisel kevadel ka Eestis,? märkis ta.
    Lindström ütles, et võrreldes mõne aasta taguse ajaga on ehituskaupade müügis praegu tegemist tõusva turuga, kuid selle maht samas on siiski piiratud. Sarnaselt toiduainete ja esmatarbekaupade jaeturu suundumustega prognoosis Lindström ka oma valdkonnas viie aasta pärast turu jagunemist peamiselt kolme?nelja suure tegija vahel. ?Aga ka väiksemad tegutsevad,? lisas ta samas.
    Praegu K-Raua Acest ligi seitse korda suurema käibega Ehitusmaailma kaupluste ketti omava ASi Fanaal juhatuse esimehe Peeter Raudsepa sõnul ei imesta ta sugugi konkurendi laienemisplaanide üle, sest see tundub olema tänasel päeval väljapääsmatu.
    Raudsepp lisas, et ehituskaupade müügi valdkonnas on turg on vähe konsolideerunud ning väikeseid müüjaid suhteliselt palju. ?Arvan, et paari aasta jooksul jagatakse turg omavahel ära,? lausus ta.
    ?KR Kaubandusele näib olevat laienemine vältimatu, vastasel juhul on ta ise üksikkaupleja rollis, kelle arvel selline laienemine toimub,? ütles Raudsepp. Ta lisas, et praegu on
    K-Raua Acel üksiku kauplusena suhteliselt piiratud võimalused ? vähe parkimiskohti, pood asub vanas ehitises. See-eest aga paiknetakse heas asukohas.
    K-Raua Ace uue müügitarkvara kasutuselevõtmist kommenteerides ütles Raudsepp, et kui kõikidel konkurentidel on sarnane lahendus, siis ei anna see enam selget eelist. ?Ta on ses suhtes paratamatus, nagu üldse kõik IT-projektid, meil endal on ka kavandatud ostu- ja sortimendijuhtimise monitoorimine,? lisas ta.
    ASi Espak juhatuse liige Ivar Pikk ütles, et hoidub kommenteerimast konkurentide tegevust. ?Hindan neid kõiki vääriliselt,? lisas ta.
    Küsimusele olukorrast ja laienemisvõimalusest oma valdkonna turul vastates ütles Pikk, et kui majanduses on konjunktuur soodne, siis ei kurda keegi. ?Iseasi see, kui konjunktuur muutub, mis siis saab,? viitas ta seisukohtadele, mis prognoosivad majanduslangust.
    IT-süsteem võib Pika hinnangul olla küll konkurentsieeliseks, kuid samas on see ka kõigil kaupmeestel olemas. ?E-kaubandus on nii nagu on, süsteem on rohkem info vahetuseks,? märkis ta.
    KR Kaubanduse ASi mullune netokäive ulatus 87,5 miljoni kroonini ning puhaskasum oli miljon krooni. K-Raua Ace alustas Eestis tegevust 1993. aastal 1200m2 müügipinnal, mis praeguseks on kasvanud 5000 ruutmeetrini. Käibe järgi võrreldes kuulub ettevõte viie suurema ehituskauba müüja hulka Eestis.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.