• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,03
  • 20.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas kasutada veosekindlustust

Veosekindlustuse (marine cargo insurance) mõtteks on kauba punktis A punkti B vedamise ajal kaubale tekitatud kahjude ning lisakulutuste korvamine. Hüvitamise aluseks on rahvusvaheliselt tunnustatud ning Londoni Kindlustusandjate Instituudi (Institute London Underwriters) poolt väljatöötatud tingimused ning iga konkreetse kindlustusseltsi üldtingimused.
Eritingimuste kogum (Institute Cargo Clauses) jaguneb kolmeks põhiliseks kindlustuskatteliigiks (A), (B) ja (C) ning millega on kindlaks määratud kindlustatud ning mittekindlustatud riskid.
Iga konkreetse kindlustusseltsi üldtingimustes on omakorda sätestatud kindlustuslepingu sõlmimise kord, informatsiooni edastamise kord sündmuste kohta, mille tagajärjel võib kindlustusandjal tekkida kahju hüvitamise kohustus, vajalike dokumentide esitamise ning hüvitise väljamaksmise ja väljamaksmisest keeldumise kord jne.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui ettevõtja arengutase on jõudnud niikaugele, et ollakse valmis kindlustama ka veoseid, siis tuleks seda kindlasti teha. Kui muud kasu kindlustuslepingust ei ole, siis vähemalt kuni kaubakahju toimumiseni on tagatud firmajuhi rahulik uni.
Kaubakahju järgne hüvitise saamine ei pruugi küll alati toimuda nii hõlpsasti kui loodetakse.
Kindlustusstatistika kohaselt maksti 2000. aastal välja seitse ja käesoleva aasta üheksa kuu jooksul vaid neli kaubakahju, mis ületasid 100 000 krooni piiri.
Minu praktika näitab, et hüvitiste mittemaksmise põhjused peituvad sageli selles, et klient ei ole osanud küsida õiget kindlustustoodet.
Õnneks küll harva, kuid esineb ka juhtumeid, kui selts kahjukäsitlemisel eksib.
Autor: Aleksei Kargin

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele