• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,32
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,32
  • 22.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn müüdi revisjonikomisjonist üle astudes

Laev müüakse enne, kui linnavolikogu revisjonikomisjon jõuab otsusele sellise müügi otstarbekuses.
?Enne ei saa lepingut sõlmida, kui revisjonikomisjon pole otsusele jõudnud,? ütles Tallinna volikogu revisjonikomisjoni esimees Jaana Padrik. ?Revisjonikomisjon on taotlenud linnavalitsuselt enampakkumise peatamist.?
Linnavalitsus enampakkumist siiski ei peatanud ja möödunud nädala lõpus kuulutasid ametnikud võitjaks 40 000 kroonise kapitaliga osaühingu Hansaconsult, kes maksab laeva eest 2,6 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eilseni oli aega enampakkumise tulemusi protestida, ent kuna proteste ei laekunud, siis linnaametnikud tulemused ka kinnitasid.
Hansaconsulti esindaja Ivar Alt lubas eile kõndida sadamasse firma vastset vara vaatama ning ütles, et plaanid laevaga ei ole veel selged.
?Revisjonikomisjon võib kontrollida ka aasta või kaks, aga laev võib enne põhja minna,? selgitas linnavalitsuse elamumajandusameti müügi ja hanke osakonna juhataja Udo Klopets.
Ta rääkis, et linna huvides on laev võimalikult kiiresti enda kaelast ära saada, sest lähenevad külmad ähvardavad laeva kai äärde jäätada ning toovad linnale laeva ülalpidamiseks lisakulusid.
Kui revisjonikomisjon leiab laeva müügis küsitavusi, on müüki ainult kohtu kaudu võimalik tagasi pöörata. Selleks ajaks võib laev mitu korda olla omanikku vahetanud.
Vestlustest mitme laevakapteniga selgus, et Tallinna juhtumi puhul võib olla tegemist linnajuhtide näpuveaga, mis lennutas sinisilmselt tuulde miljoneid kroone maksumaksja raha. Teiselt poolt võib olla tegu hoolika plaaniga laev maksumaksja raha eest korrastada ja siis ära müüa.
?Laeva remondiks kulutatud raha on raisatud asjata, sest reaalsuse vastu ei aita ei Liisa Pakosta optimism ega Jüri Mõisa või Preatoni promomine, väitis Vene-Balti sadama sadamakapten Peeter Veegen, kes kunagi laeval tüürimehena sõitis.
Ta viitas 2000. a linnavalitsuse optimistlikele lubadustele luua laeva moodne noortekeskus, milleks kulutati 3?4 miljoni Tallinna linna, haridusministeeriumi jm eelarvetest pärit maksumaksja raha.
Linnavalitsuse tellimusel on laeva kerele tehtud miljon krooni maksnud remont.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 29 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele