Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome laevaehitusfirmad said hingetõmbeaega

    ?Uudis on igal juhul positiivne,? ütles ajalehele Helsingin Sanomat Soome suurima laevaehitusfirma Masa-Yards juht Jorma Eloranta. ?Raskes seisus Norra emafirma on leidnud lõpuks mudeli finantseerimise kindlustamiseks ning omandisuhete selgitamiseks.?
    Kvaerner nõustus sel nädalal pärast aastaid vastupunnimist ühinema Norra suurärimehele Kjell Inge Røkkele kuuluva kontserniga Aker Maritime. See päästab firma pankrotist ja tähendab eelkõige põhitegevuse ehk kahe firma nafta- ja gaasidivisjonide ühendamist. Ülejäänud tegevusalade, sealhulgas laevaehituse saatus selgub juhtkonnavahetuse järel.
    Soomes spekuleeritakse võimalusega, et laevatehased lähevad liitmisele.
    ?Me ei plaani laevaehitustehaseid ära müüa, seda võin kohe öelda,? ütles Røkke sel nädalal Soome MTV3 majandusuudistele. Küll aga kaalutakse Finnyardsi ja Masa tehaste ühendamist. ?Kindlasti kaalume seda, kuid otsus sõltub Kvaerneri uuest juhatusest ja omanikest,? ütles Røkke.
    ?Masa Yards jääb praegu siiski vana Kvaerneri alla. Me ei ole veel arutanud Masa Yardsi võimalikku ühendamist oma tegevusega,? ütles Kauppalehtile Akeri kontsernis laevaehitust juhtiv Jon Lund. ?Esialgu jätkub kõik vanaviisi.?
    Akerile kuulub Soomes Finnyardsi tehas Raumas, Kvaernerile Masa Yardsi laevaehitustehased Helsingis ja Turus. Kokku on Akeril neli ja Kvaerneril kolm laevaehitustehast.
    Ebamäärasus omanike poolel on raskendanud Masa Yardsil uute tellimuste hankimist ning pärssinud rahastamist, ehkki firma majandusseis on tänavu paranenud.
    Kauppalehti hinnangul looks Masa ja Finnyardsi ühendamine sisendite ja allhangete ostmiseks paremad tingimused, hõlbustaks tööjaotust ning lihtsustaks uute turgude leidmist. Samas ei annaks ühendamine olulist kokkuhoiuefekti, sest valmistatakse eri tüüpi aluseid ning tegevused oluliselt ei kattu.
    See ei peaks kaasa tooma ka suuri koondamisi. Soome ametiühingute keskorganisatsiooni SAK asejuhi Matti Viialainen meelest ei kindlusta tehing aga ei Masa Yardsi jalgealust ega uusi tellimusi. ?Saime vaid hingetõmbeaega, sisuliselt ei muutunud midagi. Masa Yardsil tuleb tõenäoliselt siiski leida usaldusväärsem omanik,? ütles Viialainen Kauppalehtile.
    Viialainen loodab valitsuse toele, puhuks kui Masa Yardsi ning selle allhankijate 30 000 töökohta ohtu satuvad.
    Kolmapäeval Akeri ja Kvaerneri vahel saavutatud kokkuleppe järgi müüb Aker Kvaerneri aktsiate vastu oma nafta- ja gaasidivisjoni, tõstes osaluse Kvaerneris 25 protsendilt 50 protsendile. Ka näeb tehing ette uute aktsiate emiteerimise kokku 3,5 mld Norra krooni väärtuses ning võlgade restruktureerimise 10 aasta peale.
    Kvaerneri suurimad laenuandjad Den Norske Bank ja Nordea on plaaniga nõustunud.
    Kvaerneri rahaprobleemid, mis tekkisid liiga kiirest laienemisest, jõudsid haripunkti septembris, mil pangad keeldusid uusi laene andmast. Kriisist otsiti väljapääsu Vene naftakompanii Jukos rahaga, kes ostis 22 Kvaerneri aktsiatest, kuid tõi vaid ajutist leevendust. Røkke kasvatas samal ajal börsilt odavalt aktsiaid kokku ostes osaluse 25 protsendile, omandades Kvaerneris blokeeriva enamuse. Nii tuli Kvaerneril Røkke ettepanek vastu võtta.
    43aastast Røkket teatakse Norras end ise üles töötanud miljardärina, kelle rikkus pärineb edukast kalaärist USAs. Lai joon ja agressiivne äristiil pole talle aga konservatiivses Norras populaarsust toonud. Kardetakse, et Kvaernerit üle võttes lõpeb 148 aastat vana firma ajalugu osakaupa mahamüümisega.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.