Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kütuse kvaliteediprobleeme võivad põhjustada lisandid
Tallinnas toimuval kütusekvaliteedi seminaril ütles TTÜ emeriitprofessor Leevi Mölder, et autode bensiinipumpade ja pihustite rikkeid võivad põhjustada valed või valesti lisatud kütuselisandid.
'Näiteks võidakse kasutada kiiresti vaigustuvaid lisandeid,' rääkis Mölder. 'Olen ise näinud bensiini, mille vaigusisalduse arv oli algselt normi kohaselt alla viie, tõusis mõne nädalaga aga 180ni.'
Bensiini kvaliteediomaduste muutumist põhjendas Mölder tõsiasjaga, et lisandid võivad olla väga ebastabiilsete omadustega.
Ohtu nägi Mölder ka selles, kui enne lisandite lisamist on bensiinis vett. 'Näiteks kaaliumaditiiv muutub veega kokku puutudes piimalaadseks vedelikuks,' rääkis ta. 'Raua veega kokku puutudes tekib aga rooste.'
Lisandite ohuteguriks luges Mölder ka seda, et lisandid parandavad küll teatavat omadust, halvendavad samal ajal aga teisi omadusi.