Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordipoliitika on, ent silmaklappidega

    Eesti transiidipoliitika on tegelikult täiesti olemas. Ainult tema ajajad on hetkel silmaklappidega. Nad nähtavasti ei orienteerugi Euroopa 21. sajandi transpordipoliitikas, nii, nagu seda nähakse Brüsselis. Teatavasti on suund seal üheselt võetud raudteetranspordi eelisarendamisele ja seda sugugi mitte ainult kaubavedude osas. Kuna vastavaid asju on ka Eesti meedias tutvustatud, pööraks tähelepanu muudele seikadele.
    Meie transpordi- ja transiidipoliitika ajajad näevad seniajani ikka ainult idatransiiti, käsitades Eesti raudteed Oktoobriraudtee pikendusena, ei enamana. Põhja-lõunasuund on täielikult unustatud. Ilmselt segab siin ka meie põhjarannikut uhtuv meri.
    Tegelikult tuleks siin vastata kahele küsimusele: kuidas eestlased üldse Euroopasse pääsevad ja millisena nähakse lähemas tulevikus kolme Balti riigi ja Soome raudteevõrku, seotuna Euroopa omaga Euroliidu transpordipoliitika valguses?
    Seni on kõik olnud lausa pea peale keeratud: räägitakse, et lõunasuunalisteks sõitudeks ja vedudeks polegi raudtee jaoks nõudlust(?!). Kust see nõudlus tulla saabki, kui selle rahuldamiseks pole mingit võimalust? Isegi selle palju kõneldud Balti ekspressi jaoks tehti algusest peale kõik, et seda välja suretada (jutt, et see viis Varssavisse aeglasemalt kui enne sõda Berliini, on omaette teema), muust ei tasu mitte rääkidagi.
    Euroraudtee Kaunasest Riia ja Pärnu kaudu Tallinnani toomise idee tõrjusid ametnikud käigult, Pärnust lõuna poole suretati praegune liin hoopis välja. Ja ometi käis sedapidi Riiga veel kaheksakümnendail lausa kiirrong (rekordkatsel läbiti kahe pealinna vahe 2 tunni ja 53 minutiga) ning suhteliselt tagasihoidlike vahenditega (ka Euroliidu toel) oleks võimalik see liini täiesti sõidukorda viia praegugi. Poolakad ehitavad küll euroraudteed Kaunaseni, selle lõppemine seal sobib nähtavasti väga paljudele ikka veel.
    Seni, kuni meie ise siin hakkama ei saa (lätlased ja leedulased muidugi ka), pole ka Soomest suurt midagi tahta, ehkki just sealt lähevad Kesk- ja eriti Lääne-Euroopasse tohutud kaubaveod juba praegu.
    Mis te arvate, kelle huvides on lühimat raudteed Euroopasse iga hinna eest takistada? Seejuures pole kõne all mitte ainult minek neljast kõnealusest riigist lõuna poole, vaid ka muu Euroopa hõlpsaimast pääsemisest siiapoole, seda Euroliidu 21. sajandi transpordipoliitikale vastavalt.
    Tõe huvides tuleks lisada, et ka Soome raudteejuhid on hetkel samuti idatransiidi lummuses, ehkki suurema silmapiiriga spetsialistid hoiatasid juba ammu, et Öresundi käivitumine (sild ja tunnel Rootsi?Taani vahel) annab Rootsi majandusele Soomega võrreldes suuri eeliseid. Kõik ei saa sellest aru.
    Õnneks on ühtteist viimasel ajal ka Eestis liikvele läinud ? transpordijuhid on mõtteid vahetanud, isegi peaminister olevat euroraudtee mõtet toetama hakanud. Üle-eelmisel pühapäeval sai osa Euroraili (Helsingi) eestseisusest Tallinnas kokku Eesti raudtee asjus kompetentsete inimestega, vahetati päris asjalikke mõtteid, peeti plaane ka lähituleviku aktsioonideks. Võibolla saab neist asjagi ... Lõppkokkuvõttes võib see anda Eestile sellised transiidivood, mis mingil juhul praegusele idatransiidile alla ei jää, vaadake kaarti!
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.