Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna kiirabi võib minna erakätesse

    Tallinna kiirabi seni hägune omandivorm peab selgeks saama veel sel aastal, sest 1. jaanuaril jõustuva tervishoiuteenuste korraldamise seaduse kohaselt saab kiirabibrigaadi pidada üksnes äriühing, füüsilisest isikust ettevõtja, sihtasutus või siis riigi või kohaliku omavalitsuse päästeasutus.
    Läinud nädalal pidi linnavalitsus langetama otsuse Tallinna kiirabi muutmise kohta aktsiaseltsiks, ent seda ei jõutud arutada. Loodava aktsiaseltsi aktsiakapitaliks on kavandatud 8 miljonit krooni.
    Kiirabi peaarst Raul Adlas, kes on ühtaegu Eesti Kiirabi Liidu juhatuse aseesimees, on veendunud, et juhul kui Tallinna kiirabi baasil moodustatakse aktsiaselts, siis varem või hiljem müüakse selle aktsiad erakätesse. Adlas peab uue võimaliku omanikuna silmas ESS Eestile kuuluvat Falck Pääste ASi, kellel on juba Tallinnas kolm kiirabibrigaadi. Kardetakse ka monopoli teket, sest peale ESS Eesti pole mõni muu erafirma kiirabiteenuse osutamise vastu seni huvi tundnud.
    Adlas ja ka kiirabi endine juht Aleksander Moistus peavad otstarbekamaks sihtasutuse loomist ning nii Tallinna kui Harjumaa kiirabibrigaadide liitmist selle alla, sest praegu on kiirabiteenuse osutamine liigselt killustatud ja ebaotstarbeks. Nii näiteks ei sõida Tallinn kiirabi brigaadid väljapoole linna piire, ehkki abivajaja võib elada linna piirist olgu või kümne meetri kaugusel.
    Oma seisukohta põhjendavad nad sellega, et nii Norras kui ka Lõuna-Rootsis, kus varem pakkus kiirabiteenust samuti Falck, mindi kiirabi taasriigistamise teed. Seda põhjusel, et erafirmale omaselt taotles Falck kasumit, tuues sellega ohvriks teenuse kvaliteedi ? kiirabibrigaadi koosseisu kuulusid üksnes parameedikud. Eestis peab praegu kiirabibrigaadi koosseisu kuuluma arst, meditsiiniõde ja autojuht-parameedik.
    Sihtasutuse ideed toetab ka siseministeerium, kelle haldusalas tegutseva päästeameti koosseisu kuuluvad samuti kiirabibrigaadid. Asekantsler Mart Kirsipuu eestvõtmisel valmistati ette ka vastavasisuline vabariigi valitsuse korralduse eelnõu, mis aga takerdus tervishoidu kureeriva Tallinna abilinnapea Anders Tsahkna vastuseisu taha.
    ESS Eesti avalike suhete juht Indrek Lindsalu ütles, et nende firma pole kindlasti huvitatud Tallinna kiirabi baasil moodustatava aktsiaseltsi aktsiate ostmiseks: ?Miks peaksime ostma ettevõtte, mille on kaelas 10 miljoni kroonine maksuvõlg. On oluliselt paremaid investeerimisvõimalusi. Meie oleme huvitatud üksnes kiirabiteenuse pakkumisest ning vajadusel võime kiirabibrigaadide arvu suurendada.?
    Falck Pääste koosseisus on praegu kolm kiirabibrigaadi, neist kaks teenindavad alates selle aasta kevadest Lasnamäe piirkonda ja kolmas alates sügisest Õismäed.
    Tallinna linn ostab praegu kiirabiteenust kolmelt institutsioonilt: Tallinna kiirabilt, tuletõrje- ja päästeametilt ning nüüd ka Falck Pääste käest. Kokku teenindab Tallinna 17 kiirabibrigaadi ning ühe brigaadi töö eest maksab linn 1,8 miljoni krooni ringis.
    Harjumaal on praegu kaheksa kiirabibrigaadi, millest üks kuulub Maardu linnale. Lisaks teenindab kogu Põhja-Eesti piirkonda kaks Põhja-Eesti regionaalhaigla reanimobiili. Ööpäevas tuleb Tallinnast ja Harjumaalt kokku keskmiselt ligi 260 väljakutset.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.