Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hansatee kavandab juba teise suure laeva ehitamist

    Hansatee juhatuse esimees Enn pant ütles, et aastast 2003 võiks laevafirma hakata investeerima ka järgmise suure laeva ehitusse, mis tähendab, et uue lepingu laevatehasega võiks sõlmida aasta pärast. Läbirääkimised pankadega on juba käimas ja seni on need andnud positiivseid signaale, lausus ta.
    Kui mais valmiv laev läheb Helsingi vahet sõitma, siis järgmine võib Pandi sõnul leida endale koha näiteks Rootsi-liinil. Uus suur laev parandab Pandi sõnul eelkõige reisimise kvaliteeti. ?Eestlastel pole ju olnud uusi laevu, kui meie Georg Ots välja arvata,? lausus ta. Võrreldes olemasolevatega mahutab uus laev ligi tuhat reisijat enam ja neile kõigile on ka istekoht. Laeva ehitamisse läks suur osa tänavu teenitud 194 miljoni krooni suurusest kasumist. Ehituse ajal tuleb tasuda viiendik laeva 2,2 miljardi krooni suurusest maksumusest, ülejäänu 11 aasta jooksul pärast selle üleandmist. Pandi sõnul on ettevõttel pikaajalisi laene praegu 400 miljoni krooni eest ja lühiajalisi 300 miljoni krooni eest, samas on omakapitali suurus 800 miljonit krooni. Selline suhe võimaldab tema sõnul võtta laenu veel ühe suure laeva ehitamiseks. Seda enam, et teised laevad saavad lähema kahe aasta jooksul välja makstud.
    Selle aasta teine suur ettevõtmine oli Pandi hinnangul Rootsi-liini käivitamine. Kui varem maksis Eesti Merelaevandus liinile kõvasti peale, siis nüüd teenib see juba väikest kasumit.
    Augustiga lõppenud majandusaasta tulemuste kohta ütles Pant, et ei saa öelda, et halvasti oleks läinud, sest nii dollari kui kütuse hinnad sel ajavahemikul tõusid. Hansateel on tavaliselt kolm eelarveprognoosi, üks neist hädaolukorraks, teine positiivne ja kolmas keskmine. Lõppenud aasta õnnestus keskmise eelarve kohaselt. 2,4 miljardi kroonise käibega oli Hansatee Äripäeva TOPis Eesti Energia ja Telekomi järel kolmandal kohal.
    Reisijate arv on stabiliseerunud ja selle kasvu Pandi hinnangul eriti ette näha pole. Ka Hansatee turuosa püsib endiselt 40?50 protsenti vahel. ?Me ei ole viimaste reisijate saamiseks valmis nullkasumiga tööd tegema,? selgitas Pant.
    Eckerö Line?i Tallinna filiaali juhataja Katrin Sirk ütles, et on arvestanud Hansatee uue laeva mõjuga tuleva aasta eelarve koostamisel. Eriti suureks ta seda mõju siiski ei hinnanud. Maikuu tulud võivad seetõttu Nordlandia laeval kahaneda kuni viis protsenti. ?Ehkki kruiisilaevana on tegu täiesti teistlaadi tootega, tahab osa inimesi kindlasti uue laeva ära proovida,? rääkis Sirk. Rohkem puudutab see tema sõnul just eestlasi, kes võivad oma Soome sõidu seetõttu kruiisiga ühendada.
    Nordic Jetline?i turundusjuhi Sigrid Tammese sõnul konkureerivad nende laevad eelkõige Tallinki kahe kiirlaevaga ja uus laev seetõttu erilist konkurentsi ei paku. Viimase aasta tulemused näitavad, et just kiirlaevad on suurtelt praamlaevadelt reisijaid üle võtnud, märkis ta.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.