• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,15%6 207,27
  • DOW 30−0,19%44 412,08
  • Nasdaq 0,58%20 320,77
  • FTSE 100−0,33%8 756,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,67
  • 14.12.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Avarii korral vastutab kasutaja

Otse vastupidi, auto eest vastutab selle liisinud või rentinud firma, välja arvatud juhtudel, kui sõiduki tegelikku kasutajat ei ole võimalik kuidagi kindlaks teha, selline võimalus esineb aga haruharva. Seetõttu on auto liisinud ettevõttel kasulik sõlmida autot kasutava töötajaga omakorda kirjalik kokkulepe, et auto kasutaja kohustub täitma kõiki kindlustustingimustest tulenevaid nõudeid ja kindlustama auto turvalisuse (liikluseeskirju peab ta täitma niikuinii).
Olulisim küsimus selles valdkonnas on auto kahjustuste ja kindlustusega seonduvad kulud. Kui kahju on põhjustatud otseselt juhi süül, on asi selge. Ent kui juhi tegevus pole otseselt kahju põhjustajaks (tänaval seisnud autost varastati raadio või sõitis juht hoolimata ettevaatlikest sõiduvõtetest libedaga vastu puud), on firma otsustada, kuidas vastutus jaguneb.
Iga kindlustuslepinguga on seotud omavastutus (nt 4000 kr avarii puhul ning 15% auto väärtusest varguse korral). On kolm võimalust, kuidas vastutust firma ja töötaja vahel jagada: kõik kindlustuse omavastutused on töötaja kanda, kõik kindlustuse omavastutused on firma kanda või töö ajal tööülesannete täitmisel on omavastutused firma kanda, väljaspool seda kannab omavastutust töötaja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuidas seda reguleerida, on iga firma enda otsustada. On üsna loogiline, et auto varguse korral pole otseselt süüdi töötaja (kui turvalukud ja alarmid olid peal), ning hilisemate vaidluste vältimiseks tuleks ka sellised ettenägematud juhtumid dokumenteerida. See on nii firma kui ka töötaja huvides.
Töötajaga sõlmitavas leppes või sisekorraeeskirjades tuleb sätestada ka see, et töötaja jälgiks auto korrasolekut, ekspluatatsioonivedelike taset jms. Sellega peaks kaasnema selgitused ? eriti tehnikakaugetele naistöötajatele ? mida tuleb autoga sõites jälgida, ning millistele ?kolinatele? jms tuleks tähelepanu pöörata. Reegel on see, et töötaja vastutab autole oma hoolimatusest põhjustatud kahjude eest. Sellise olukorra vältimiseks on soovitav kasutada täisteenindusliisingut, kus konkreetne teeninda, kelle poole võib igal ajal pöörduda vaatab auto perioodiliselt üle.
Autor: Jürgen Täll

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele