Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Avarii korral vastutab kasutaja

    Otse vastupidi, auto eest vastutab selle liisinud või rentinud firma, välja arvatud juhtudel, kui sõiduki tegelikku kasutajat ei ole võimalik kuidagi kindlaks teha, selline võimalus esineb aga haruharva. Seetõttu on auto liisinud ettevõttel kasulik sõlmida autot kasutava töötajaga omakorda kirjalik kokkulepe, et auto kasutaja kohustub täitma kõiki kindlustustingimustest tulenevaid nõudeid ja kindlustama auto turvalisuse (liikluseeskirju peab ta täitma niikuinii).
    Olulisim küsimus selles valdkonnas on auto kahjustuste ja kindlustusega seonduvad kulud. Kui kahju on põhjustatud otseselt juhi süül, on asi selge. Ent kui juhi tegevus pole otseselt kahju põhjustajaks (tänaval seisnud autost varastati raadio või sõitis juht hoolimata ettevaatlikest sõiduvõtetest libedaga vastu puud), on firma otsustada, kuidas vastutus jaguneb.
    Iga kindlustuslepinguga on seotud omavastutus (nt 4000 kr avarii puhul ning 15% auto väärtusest varguse korral). On kolm võimalust, kuidas vastutust firma ja töötaja vahel jagada: kõik kindlustuse omavastutused on töötaja kanda, kõik kindlustuse omavastutused on firma kanda või töö ajal tööülesannete täitmisel on omavastutused firma kanda, väljaspool seda kannab omavastutust töötaja.
    Kuidas seda reguleerida, on iga firma enda otsustada. On üsna loogiline, et auto varguse korral pole otseselt süüdi töötaja (kui turvalukud ja alarmid olid peal), ning hilisemate vaidluste vältimiseks tuleks ka sellised ettenägematud juhtumid dokumenteerida. See on nii firma kui ka töötaja huvides.
    Töötajaga sõlmitavas leppes või sisekorraeeskirjades tuleb sätestada ka see, et töötaja jälgiks auto korrasolekut, ekspluatatsioonivedelike taset jms. Sellega peaks kaasnema selgitused ? eriti tehnikakaugetele naistöötajatele ? mida tuleb autoga sõites jälgida, ning millistele ?kolinatele? jms tuleks tähelepanu pöörata. Reegel on see, et töötaja vastutab autole oma hoolimatusest põhjustatud kahjude eest. Sellise olukorra vältimiseks on soovitav kasutada täisteenindusliisingut, kus konkreetne teeninda, kelle poole võib igal ajal pöörduda vaatab auto perioodiliselt üle.
    Autor: Jürgen Täll
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Euro langes dollari suhtes 20 aasta madalaimale tasemele
Süvenenud hirmud euroala majanduslanguse pärast kukutasid euro ja dollari suhte kahe tunni jooksul protsendi võrra, 1,03 peale. Viimati oli euro dollari suhtes nii madalal aastal 2002.
Süvenenud hirmud euroala majanduslanguse pärast kukutasid euro ja dollari suhte kahe tunni jooksul protsendi võrra, 1,03 peale. Viimati oli euro dollari suhtes nii madalal aastal 2002.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Europol vahistas üle 130 lastega kaubitseja
Europoli koordineeritud ulatuslikul operatsioonil vahistasid 22 Euroopa riigi ja Interpoli korrakaitsjad 130 lastega kaubitsejat ja tuvastasid 60 uut kahtlusalust.
Europoli koordineeritud ulatuslikul operatsioonil vahistasid 22 Euroopa riigi ja Interpoli korrakaitsjad 130 lastega kaubitsejat ja tuvastasid 60 uut kahtlusalust.
Kallis maagaas kruvib elektri hinda Eesti-Soome merekaabel homme-ülehomme hoolduses
Juunikuu keskmine elektri börsihind ulatus Eesti hinnapiirkonnas 174 euroni megavatt-tunni eest, mis jääb alla vaid detsembrikuus nähtud aegade kõrgeimale näitajale. Maagaasi kõrge hinna tõttu näitavad tulevikutehingud kallist hinda ka järgnevateks kvartaliteks.
Juunikuu keskmine elektri börsihind ulatus Eesti hinnapiirkonnas 174 euroni megavatt-tunni eest, mis jääb alla vaid detsembrikuus nähtud aegade kõrgeimale näitajale. Maagaasi kõrge hinna tõttu näitavad tulevikutehingud kallist hinda ka järgnevateks kvartaliteks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.