• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,22%6 211,68
  • DOW 30−0,1%44 451,62
  • Nasdaq 0,81%20 366,65
  • FTSE 100−0,09%8 777,52
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,79
  • 21.12.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Esseni motomess pakkus vaatamist seinast seina

Ülemöödunud nädalal Saksamaal toimunud Essen Motor Show?d loetakse maailma suurimaks tuuningumessiks, kus näituse territoorium on nii suur, et isegi kahe päevaga ei jõua kõiki eksponaate rahulikult üle vaadata.
Nagu igal näitusel nii oli ka Essenis pakutava hulgas palju mitte eriti tõsiselt võetavaid eksponaate (näiteks rohelised suunatuled jms), kuid palju leidus ka tõelisi pärleid, mille olemasolust varem aimugi polnud. Üks neist oli Azevi karboon-fiibrist velg. Näitusel nähtud 18tolline velg kaalus vaid 5,7 kg. Võrdluseks: tavaliselt kaalub selline spetsiaalmetallist velg 8?9 kg ja alumiiniumvelg 11?12 kg. Praeguseks on velg läbinud mitmed katsetused ja senised tulemused näitavad kõik uuele tootele rohelist tuld. Tootmist plaanitakse alustada järgmisel aastal.
Esimest korda sai ka näha Yokohama/Gemballa boksis eksponeeritud 26tollist (!) valuvelge 335/25R26 rehviga. Ehkki, üsna raske on ette kujutada autot, millele sellist velge alla hakatakse panema. Nii suur velg ei mahu esiteks tavalise auto alla äragi ja teiseks ei ole sõidudünaamika seisukohast nii suur ratas kaugeltki enam hea.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võimsate tänavasõiduautode fännide heameeleks oli kohal ka Porsche tuunija TechArt. Neil oli väljas lai valik autosid, teiste hulgas ka Porsche 911 Turbo baasil ehitatud lipulaev TechArt GT Street, mille tehnilised andmed räägivad ise endi eest ? 600 hj, 850 Nm, 335 km/h!
Näitusel pakkusid veel huvi hiiglasuurte Moviti pidurite stend, Porsche stend (esitleti uut 911 GT3 Cup 2002), Kamei esispoileriga VW Põrnikas aastast 1953, klassikaliste võidusõiduautode hall jpt. Veidi mõttetu oli tuuning, kus eelmise põlve S-klassi Mercedesele uue S-klassi tuled, esitiivad jms oli külge pandud. Kvaliteetautosid tuleks hinnata ikka sellistena, nagu nad on originaalis. Sageli ununeb suures spoilerite külgeriputamise hoos ära tuunimise kuldreegel ? auto väline ja sisemine ilu peavad olema tasakaalus ning et midagi tuleks ette võtta ka auto tehnilise poolega (mootor, vedrustus, pidurid).
Autor: James Herne

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele