Motorexil avalikkusele tutvustatav uus Nissan Primera pole mitte ainult futuristliku välimuse ja ultramoodsa sisedisainiga uudismudel, vaid ka tema tehnika on omas klassis täiesti ainulaadne. Kõrgema varustustasemega Primeratel (Acenta ja Tekna, hind alates 297 900 kr) on juba põhivarustuses tagurduskaamera, mis tagumise käigu sisselülitamisel kuvab keskkonsoolis olevale ekraanile pildi auto taga toimuvast. Lisaraha eest on võimalik paigaldada püsikiirusehoidik, mis ise eessõitva autoga pikivahet hoiab, ilma et juht peaks pidurdama või muul moel asjasse sekkuma.
Esmapilgul pisut ulmelised lisaseadmed täidavad aga täiesti igapäevast rolli ja seda sugugi mitte halvasti, selgus sel nädalal Leedus toimunud testisõidul. Vaid pisut harjutamist tahab saada. Eriti kehtib see tagurduskaamera kohta, sest pilt ekraanil on üsna moonutatud. Ajakirjanike vahel peetud tagurdusvõistlusel (kes sõidab takistusele kaamera abil kõige lähemale) suutsid häid tulemusi näidata vaid need, kes auto enne takistusele võimalikult lähedale ajasid ja siis ekraanilt fikseerid, kui palju ja kuidas objekt paistma peab. Need, kes kohe rooli hüppasid, peatusid juba pool meetrit enne takistust.
Teine lugu on ?intelligentse? püsikiirusehoidjaga. Seal pole midagi harjutada, peale selle et selgeks teha, milline nupp millist funktsiooni täidab. Kui kolonnis sõita, siis võib julgesti sättida kiirusehoidikule (paikapandud kiirus kuvatakse näidikutabloole) pisut suurema kiiruse, kui selle, millega kolonn tegelikult liigub. Auto esipamprisse on paigaldatud radar, mis pidevalt kontrollib kaugust eessõitjaga. Kui eessõitja pidurdab, pidurdab ka Primera. Ohutu kaugus eessõitjast on arvestatud vastavalt sõidukiirusele, mingil määral on seda võimalik ka reguleerida. Päris ekstreemsituatsiooni ei õnnestunud proovisõidul siiski proovida. Õigupoolest, närv ei pidanud vastu. Vilniuse?Kaunase kiirteel teises sõidureas rahulikult kulgedes keeras korra üks veok kõrvalrajalt otse ette, juhi jalg liikus igatahes kiiremini ja auto rektsiooni igaks juhuks ootama ei jäänud. Kui paremal rajal sõites keegi ette jääb, siis pidurdab auto juba aegsasti hoo maha. Ümberreastumisel võtab aga aega, kuni auto ära tunneb, et takistusi enam ees ei ole, mistõttu peab hoolega jälgima, et tagant tee puhas oleks. Samas pole see aga suur probleem, sest erinevalt piduripedaalist ei katkesta gaasipedaal paika pandud püsikiirust ning kiirendamisel natuke ?jalaga kaasa aidata? pole just kuigi suur vaev.
Meie tingimustes on paraku mõlemale seadmele üks suur vaenlane ? mustus. Kui radariseadme kate maanteesodiga määrdub, ei tööta see enam. Sama lugu on tagumise numbri kohal asuva kaameraga, mida kevadel ja sügisel peab ilmselt iga natukese aja tagant puhastama.
Mis puutub uue Primera keskkonsooli, siis on see nagu arvutilaud, kuhu saab rahulikult käe toetada ja nuppudel klõbistada. Sõrmeotsaga liigutatav juhtnupp (sarnane 7. seeria BMWga) on küll pisut väike ja tundlik sõidu ajal tekkivatele rappumistele, kuid ära harjudes ei ole ka selles midagi mõistusevastast.
Esialgu on saadaval sedaan- ja universaalkerega Primera, millel nii variaator- kui manuaalkäigukast. Suvel jõuab müügile luukpära. Primera hinnad algavad 240 000 kroonist, kõigil autodel on standardis 6 turvapatja, teekonnakompuuter, sisse ehitatud CD-raadio, automaatne kliimaseade jne. Varustuse osas igatahes norida pole põhjust. Kõige tipmine mudel maksab koos käibemaksuga 415 000 krooni, auto esmaesitlus toimub järgmisel nädalal algaval tehnikanäitusel Motorex.