Viljandis saab peagi näha vaatepilti, kuidas kesklinna Tallinna tänava äärde hakkab kerkima kaks raamatukogu korraga. Tegelikult küll ühe ja sama raamatukogu kaks osa. Ning kui veel täpsem olla, siis õigupoolest kerkib vaid kohalike ettevõtjate rahade eest ehitatav pool, sest teise poole rajamine seisneb eeskätt kunagise telegraafimaja ümberehitamises.
Asjale lisab võistluslikku vürtsi tõsiasi, et kummagi poole tellija on erinev ning erinev on ka ehitaja. Päris uue hoone tellijaks on varemgi Viljandi linnapilti uusehitustega rikastanud Viljandi Centrum. Telegraafimaja ümberehituse on tellinud Viljandi linnavalitsus. Ehitaja on praegu veel lahtine, sest linn eelistas konkursil odavaima pakkumise teinud Facio Ehitusele umbes 450 000 krooni kallima pakkumise esitanud firmat Koger & Partnerid. Mõlemad pakkumised jäid seejuures 10,5 ja 11 miljoni krooni vahele. Facio Ehitus mõistagi vaidlustas sellise otsuse riigihangete ametis, kelle seisukoht peaks selguma täna. Muidugi ei pruugi see tähendada veel kõnealuse konkursiga seotud kohtutee lõppu. Linnavalitsus on oma otsust põhjendanud sellega, et ei ole rahul Facio Ehituse rajatud ja mullu kevadel valminud Viljandi spordihoone ehituskvaliteediga. Iseenesest on see üsna julge samm, sest kes julgeks garanteerida, et kallim pakkuja ka paremini ehitab. Kuid sellist riski õigustab ilmselt fakt, et spordihoone juures ilmnenud ehitusvigu lapib ehitaja veel aastajagu pärast avamistki.
Nii või teisiti kujuneb kaheosalise raamatukogu ehitamisest ilmselt omapärane võidujooks. Esiteks on tööde tähtajad üsna lähestikku, jäädes augusti-septembrisse. Ning lisaks peaks kolleegi ja konkurendiga sõna otseses mõttes kõrvuti töötamine ehitusfirmasid omalt poolt veelgi tagant utsitama. Peaasi ainult, et sellises võistlustuhinas ei sünniks Viljandisse raamatukogu, mis kohe pärast valmimist vigade parandusse peab minema.
Seotud lood
Sügistalvine hooaeg on käes ja sellega seoses kuulutame taas välja valdkondade ja maakondade TOP-id, kus tunnustatakse Eesti ettevõtluse tublimaid tegijaid. TOPides osalemine annab ettevõttele võimaluse näidata oma majandustulemuste tugevust ja olla nähtav laiemale publikule.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele