Tartu avaturgu ja Annelinna ühendava jalakäijate silla valmides peaks Tartu sadam osaliselt kolima praegusest asukohast Peipsi järve poole, sest suuremad jõelaevad ei mahu uue silla alt läbi, kirjutab Tartu Postimees.
Veel tänavu valmib 15 miljonit krooni maksev jalakäijate sild avaturu ja Paju tänava pikenduse vahel. Et silla kõrguseks on projekteeritud umbes 6,5 meetrit, ei saaks praegusel sadamaterritooriumil randuda näiteks hetkel remondis olev reisilaev Vanemuine ega 8,5 meetri kõrgune ja 60-kohaline lõbusõidulaev, mille AS Tartu Sadam on Peterburist tellinud.
Tartu Sadama juhataja Ain Adamson ei osanud öelda, millal võiks uue sadama ehitamiseks minna, lisades vaid, et Tartu sadam teeb kõik endast sõltuva, et asjad võimalikult kiiresti liikuma saaks. 'On vaid lähiaja küsimus, millal taasavaneb laevaliiklus Tartu ja Pihkva vahel,' ütles Adamson.
Adamsoni prognooside kohaselt läheb uue sadama ehitus maksma umbes 50 miljonit krooni, sest teha on vaja uus kai, reisiterminal ja kommunikatsioonid.
Adamson tunnistas, et lisaks sillale on suuremate laevade liiklusele takistuseks seegi, et Eesti värav Emajõe suudmes on süvendamata. 'Loodame, et Eesti värava süvendamiseks vajaminevad 10-12 miljonit krooni on tuleva aasta riigieelarves,' lisas Adamson.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini