• OMX Baltic0,55%303,7
  • OMX Riga−0,32%868,33
  • OMX Tallinn0,46%2 000,91
  • OMX Vilnius0,25%1 208,53
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,01%8 602,3
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,15
  • OMX Baltic0,55%303,7
  • OMX Riga−0,32%868,33
  • OMX Tallinn0,46%2 000,91
  • OMX Vilnius0,25%1 208,53
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,01%8 602,3
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,15
  • 27.03.02, 09:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TPM: uus sild nihutab Tartu sadama Peipsi järvele lähemale

Tartu avaturgu ja Annelinna ühendava jalakäijate silla valmides peaks Tartu sadam osaliselt kolima praegusest asukohast Peipsi järve poole, sest suuremad jõelaevad ei mahu uue silla alt läbi, kirjutab Tartu Postimees.
Veel tänavu valmib 15 miljonit krooni maksev jalakäijate sild avaturu ja Paju tänava pikenduse vahel. Et silla kõrguseks on projekteeritud umbes 6,5 meetrit, ei saaks praegusel sadamaterritooriumil randuda näiteks hetkel remondis olev reisilaev Vanemuine ega 8,5 meetri kõrgune ja 60-kohaline lõbusõidulaev, mille AS Tartu Sadam on Peterburist tellinud.
Tartu Sadama juhataja Ain Adamson ei osanud öelda, millal võiks uue sadama ehitamiseks minna, lisades vaid, et Tartu sadam teeb kõik endast sõltuva, et asjad võimalikult kiiresti liikuma saaks. 'On vaid lähiaja küsimus, millal taasavaneb laevaliiklus Tartu ja Pihkva vahel,' ütles Adamson.
Adamsoni prognooside kohaselt läheb uue sadama ehitus maksma umbes 50 miljonit krooni, sest teha on vaja uus kai, reisiterminal ja kommunikatsioonid.
Adamson tunnistas, et lisaks sillale on suuremate laevade liiklusele takistuseks seegi, et Eesti värav Emajõe suudmes on süvendamata. 'Loodame, et Eesti värava süvendamiseks vajaminevad 10-12 miljonit krooni on tuleva aasta riigieelarves,' lisas Adamson.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele