• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,63%37 940,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,34
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5000,72%5 886,55
  • DOW 30−0,64%42 140,43
  • Nasdaq 1,61%19 010,08
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 225−0,63%37 940,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,34
  • 15.04.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Praktikantide värbamisse peaks suhtuma tõsiselt

Hansapank suhtub praktikantide värbamisse ja koolitusse sama tõsiselt kui võtaksime enda juurde töötajaid põhikohaga, sest praktikantide rakendamine võimaldab juba tudengite varajases õpingustaadiumis selekteerida välja need potentsiaalsed tulevased klienditeenindajad ja spetsialistid, keda võiksime tulevikus täisväärtuslike töötajatena tööle värvata.
Hansapank võtab igal kevadel tööle ligi 100 praktikanti üle Eesti. Praktikantide kasutamine on võimalik nendel ametikohtadel, kus töö ei eelda teatud spetsiifilise valdkonna sügavaid teadmisi, eelnevat kogemust või pikka väljaõppe perioodi. Praktikandi jaoks ei tähenda praktika Hansapangas selle klassikalises mõttes kellegi töö pealt vaatamist ja proovimist, vaid ta võtab meie juurde tulles täisvastutuse pakutud praktikakohal püstitatud tööülesannetega edukalt ja iseseisvalt hakkama saada.
Kui praktikandile ei ole võimalik pakkuda eraldi väljaõpet, peaks ülesannetega kurssi viimine toimuma kas juba antud ametikohta täitva töötaja või praktikandi juhendamiseks eraldi määratud isiku poolt. Meie juures läbivad praktikale tulijad ka ühepäevase uue töötaja koolituse, mille raames antakse ülevaade Hansapanga tegevustest, organisatsiooni kultuurist ja väärtustest, personalipoliitikast, sisekorrast, ettevõttesisese intraneti kasutamisvõimalustest jm. vajalikust.
Millised probleemid võivad tekkida praktikantide rakendamisel? Esimesed kitsaskohad võivad ilmneda juba nende värbamisel. Võimalikest praktikakohtadest tudengitele rääkides või kuulutust avaldades tuleks täpselt selgitada, milline on see töö, mida me neile pakume ning millist haridust ja baasoskusi me ootame. Viimast silmas pidades on suurem tõenäosus, et meile kandideerivad need praktikale soovijad, kelle ootused ja eeldused meie soovidega ühtivad.
Tihti võib juhtuda, et alles tööellu astuv tudeng on idealistlike nägemuste ja ootustega tulevase töökoha ja karjääri osas. Sellisel juhul tuleks talle valgustada, millised on reaalsed võimalused. Ettevõtte nägemuse selgitamine praktikakohast on ka seetõttu oluline, et ülikoolide õppeprogrammid näevad tihtipeale ette praktika sooritamist ühes ja väga kitsas valdkonnas, mistõttu praktikant tuleb sooviga just sellist praktikat sooritada. Ettevõttel aga võib olla üsna keeruline või isegi võimatu praktikandile sellist rakendust pakkuda.
Tähelepanu tasub pöörata nii suurtele kui ka kõige pisematele asjadele, mis tavapärasele töötajale võivad tunduda iseenesestmõistetavana: milline on tööaeg, kuidas on organiseeritud lõunapausid, milline on ettevõttes suhtlemisstiil, millised on tööharjumused, millised on konfidentsiaalsusnõuded jne.
Kuidas tagada, et praktika oleks kasulik nii praktikandi kui ettevõtte jaoks?Hansapangale annavad praktikandid olulise panuse puhkusteperioodil põhitöötajaid asendades. Praktikant omalt poolt saab uusi kogemusi ja teadmisi ettevõtte tegevusvaldkonnast ja organisatsiooni tööst tervikuna, lisateenimise võimaluse ning heade töötulemuste ja ettevõtte võimaluste korral tööpakkumise.
Selleks, et tagada mõlema poole ootuste täitumine, peab praktikant esmalt saama selged ja konkreetsed juhised, milliseid ülesandeid ja kuidas ta täitma peab, mis on tema töö tulemus ning milles seisneb selle vajalikkus meile. Kindlasti peab tal olema võimalus tekkivate küsimuste ja probleemidega pöörduda meeskonnaliikmete või praktika juhendajaks määratud spetsialisti poole.
Praktikanti tuleks suhtuda sama tõsiselt nagu me igasse oma põhikohaga töötajasse suhtume, sest ainult nii saab olla kasu mõlemapoolne. Saame hinnata ka tema tulevikupotentsiaali panga suhtes.
Nii nagu iga organisatsiooni töötaja on väga oluliseks lüliks ettevõtte maine kujundamisel, on ka praktikant, kes pärast praktika sooritamist teiste tudengite seas oma muljeid jagab, oluliseks maine kujundajaks organisatsioonist tööjõuturul.
Autor: Hedi Nurme

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele