• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 06.05.02, 16:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm autotootjat asuvad ühiselt mootorit välja töötama

Hyundai Motor liitus DaimlerChrysleri ja Mitshubishi Motorsiga, et koos töötada mootori kallal, mida kõik kolm saavad kasutada oma autodel.
Lõuna-Korea Hyundai, Saksamaa DaimelerChrysleri <GR#US.DCX> ja Jaapani Mitshubishi juhatuste esimehed allkirjastasid pühapäeval nõusoleku loomaks kompanii Global Engine Alliance, kirjutab The New York Times.
Viis päeva varem oli General Motors <GR#US.GM> allkirjastanud lepingu võtta üle enamuse Daewoo Mororsist 60 kuni 90 päeva jooksul.
Hyundai kokkulepe DaimlerChrysleri ja Mitshubishiga näitas ta otsust reageerida võimalikule kasvavale konkurentsile pärast seda, kui GM taaselustab Daewoo GM Daewoo Auto Technology nimetuse all.
Lepingu kohaselt DaimlerChrysleri ja Mitshubishiga pakub Hyundai mootoreid keksklassi ja luksusautodele, mida teised kompaniid kohendavad vastavalt vajadustele.
Leping tähistas läbimurret Hyundai presidendile, keda on kritiseeritud selle pärast, et ta öelnud, et kompaniid võiksid töötada koos auto kallal.
Sõlmitud kokkulepe peegeldab kolme kompanii tihedaid suhteid, mis ulatuvad Hyundai loomiseni 1960ndatel. Mitsubishi varustas Hyundai esimesi autosid mootoritega ja omab siiani 10% Hyundai aktsiatest. DaimlerChrysler omab 37% Mitshubishist ja 10% Hyundai Motorist.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele