Saudi Araabias laieneb stiihiline boikott ameerika kaupadele ja teenustele, teatab RIA-Novosti.
Üleskutseid levitatakse mosheedes, koolides ja ülikoolides, need ilmuvad reklaamidena ajalehtedes.
Noored inimesed jagavad supermarketite ja autokaupluste juures lendlehti: 'Vähim, mida sa saad teha palestiinlaste heaks - mitte osta ameerika kaupu!' ning trükiseid USA kompaniide nimekirjadega, mille tooteid õigeusklikud peaks ignoreerima.
Üleskutseid saadetakse posti teel, faksiga ja mobiilside sõnumitena.
Märkimisväärne on see, et tegemist on stiihilise kampaaniaga: kuningriigis ei ole erilisi organeid, mis agiteeriks elanikke taolisel moel (erinevalt näiteks AÜEst ja Jordaaniast).
Boikott on aga sellegipoolest hästi organiseeritud ja annab tulemusi: Saudi Araabia pealinnas Er-Rijadis on USA kaupade müük langenud viimaste nädalatega 30%.
Eriti kannatavad McDonalds"i, Kentucky Fried Chickeni, Burger King jm taolised kiirsöögikohad: nende külastajate arv on langenud 40%.
Saudi Araabia on Iisraeli järel Lähis-Idas suurim USA kaubanduspartner. 2000 aastal oli kuningriigi import USAst 6,2 mld dollarit.
<#NTVRU.com=http://www.ntvru.com/finance/09May2002/boykot.html>