Saudi Araabias laieneb stiihiline boikott ameerika kaupadele ja teenustele, teatab RIA-Novosti.
Üleskutseid levitatakse mosheedes, koolides ja ülikoolides, need ilmuvad reklaamidena ajalehtedes.
Noored inimesed jagavad supermarketite ja autokaupluste juures lendlehti: 'Vähim, mida sa saad teha palestiinlaste heaks - mitte osta ameerika kaupu!' ning trükiseid USA kompaniide nimekirjadega, mille tooteid õigeusklikud peaks ignoreerima.
Üleskutseid saadetakse posti teel, faksiga ja mobiilside sõnumitena.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Märkimisväärne on see, et tegemist on stiihilise kampaaniaga: kuningriigis ei ole erilisi organeid, mis agiteeriks elanikke taolisel moel (erinevalt näiteks AÜEst ja Jordaaniast).
Boikott on aga sellegipoolest hästi organiseeritud ja annab tulemusi: Saudi Araabia pealinnas Er-Rijadis on USA kaupade müük langenud viimaste nädalatega 30%.
Eriti kannatavad McDonalds"i, Kentucky Fried Chickeni, Burger King jm taolised kiirsöögikohad: nende külastajate arv on langenud 40%.
Saudi Araabia on Iisraeli järel Lähis-Idas suurim USA kaubanduspartner. 2000 aastal oli kuningriigi import USAst 6,2 mld dollarit.
<#NTVRU.com=http://www.ntvru.com/finance/09May2002/boykot.html>