Rohelised tõid nädalavahetusel Lahemaa rahvuspargis ligi kolm tuhat jalgratturit Eesti Energia turundusprojekti Roheline Energia lipu alla, millega näidatakse energeetikamonopoli keskkonnasõbraliku ettevõttena ja aidatakse müüa partnerite toodangut.
Peaminister Siim Kallas ja mitmed teised roheliste rattamatkast osavõtnud kinnitasid reedel Palmse mõisas, et nad kuulevad esmakordselt enda kaasamisest Pauligi, Optiroci ja Ösel Foodsi, samuti Eesti Energia turundusüritusele.
Koos abikaasaga juba viiendat aastat matkal osalev Kallas maksis nagu suur osa retkelistest korraldajatele 300 krooni osavõtjatasu, pööramata tähelepanu sponsorreklaamile. ?Tulin loodust nautima,? ütles Kallas.
Eesti Energia kasutab enda reklaamimiseks roheliste liikumist ja keskkonnateadlikkusele rajatud kaubamärki, sest küsitluste tulemusel hoolib rohkem kui veerand Eesti elanikest loodushoiust, ütles ettevõtte projektijuht Janek Kalbin. Tegemist on kaubamärgiga, mis Kalbini sõnul aitab oodatavalt kaasa Eesti toodete ekspordile.
Aasta tagasi kasutusele võetud Roheline Energia on esimene keskkonnasäästliku elektrienergia kaubamärk Ida-Euroopas, mis rahvusliku päritolu viite puudumise tõttu omab müügivõimalust ka pärast Eesti ühinemist Euroopa Liiduga, lausus Kalbin.
Eesti Energia jättis avaldamata, kui palju läks maksma populaarse roheliste rattamatka turunduskampaaniasse tõmbamine. ?Ma ei taha numbrit ütelda, sest see on liiga väike,? ütles rattaretke korraldanud Eesti Rohelise Liikumise juhatuse liige Valdur Lahtvee, kes töötab Eesti Energia keskkonnajuhina.
Rohelise Energia möödunud aasta eelarve oli 1,4 miljonit krooni. Rohelisi toetati otsemaksena 170 000 krooniga, mis kanti sponsorsummana Eestimaa Looduse Fondile. Ligi 450 000 krooni kulutati kaubamärgi reklaamiks ning ülejäänud raha suunati Eesti Energiale kuuluva Linnamäe hüdroelektrijaama taastamisele.
Rohelise Energia märgi kasutamine toodetel maksab ettevõttele 5000?100 000 krooni aastas. Projektiga on ühinenud 100 ettevõtet. Rohelise Energia sertifikaadi ostis ligi 150 eraisikut, kelle seas on nii Eesti Energia kui ka rohelise liikumise juhte.
AS Ösel Foods vahetas Eesti esitennisisti Kaia Kanepi oma mahlade pakendil Rohelise Energia reklaamlogo vastu, mis müüb paremini, ütles Margit Linno ettevõtte tootearendusgrupist. ?Roheline idee sobib meie brändi juhtlausega, mis on 120 protsenti hoolivust,? selgitas Linno.
Laupäeval andsid 60 vabatahtlikku rattaretkest osavõtjatele etenduse, millega tutvustati Rohelise Energia partnerite toodangut. Kolmeliikmelised võistkonnad katsusid rammu Optiroci ehitusmaterjalide kaugusviskes, Pauligi maitseainete söömises ja Ösel Foodsi jookide joomises.
Märgi Roheline Energia sidumine rohelise liikumise massiüritustega kuulub nutikate turundusideede hulka, mida saab võrrelda näiteks Õllesummeriga, ütles Meelis Kubits suhtekorraldusfirmast Corpore. ?Ühe õllefirma reklaamüritusest on tänaseks saanud rahvuslik suursündmus, mis võib juhtuda ka Rohelise Energia projekti arendustega,? lausus Kubits.
Hetkel kuum
Jürgen Ligi: Eestis ei ole liiga palju makse tõstetud
11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini
Rohelise Energia kampaania näitab Lahtvee sõnul, et taastuvate energiaallikate tuule ja vee kasutamine on parem kui keskkonnaohtlik põlevkivi põletamine. Taastuva energia osatähtsus moodustab Eesti energiakasutusest praegu ligi 0,05 protsenti.
Taastuva energia kasutamine on praegu majanduslikult mõttetu, sest ebaühtlase kvaliteedi tõttu ei ühildu see energiabilansiga ning läheb üksnes voolukaoks, ütles Eesti Energia nõukogu liige Heido Vitsur.
Alternatiivenergiaid peab toetama tulevikuperspektiive ja Euroopa Liidu nõudeid silmas pidades. Väikeste alternatiivsete tootmisüksustega töötamine õpetab tulevikuks hajutatud tootmisbaasi juhtimist, lisas Vitsur.
Eesti Roheline Liikumine kavatseb jätkata tegevust turundusprojektidega. ?Keskkonnateadliku sihtgrupi promomine on edukas,? ütles Lahtvee. ?Eestimaa Looduse Fond on seda nippi juba varem kasutanud.?
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini