• OMX Baltic1,3%308,74
  • OMX Riga0,24%870,73
  • OMX Tallinn2,07%2 049,7
  • OMX Vilnius−0,13%1 210,55
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 100−0,39%8 650,58
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,35
  • OMX Baltic1,3%308,74
  • OMX Riga0,24%870,73
  • OMX Tallinn2,07%2 049,7
  • OMX Vilnius−0,13%1 210,55
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 100−0,39%8 650,58
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,35
  • 16.05.02, 11:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee optimeeris 60 miljoni krooni eest makse

Eesti Raudtee nõukogu esimees Edward Burkhardt, kuidas selgitate erakordselt suure dividendi välja võtmist ettevõttest?
Raudtee maksab dividendidena välja 250 miljonit krooni kahes osas mais ja detsembris, mis on tänavuse ja järgmise aasta dividendid kokku. Otsustasime 2003. aastal dividende mitte maksta. Selline otsus tuleb Eesti maksuseaduse omapärast, mis võimaldab erastamise ajal kehtinud süsteemi tõttu maksude arvelt kokku hoida 60 miljonit krooni.
Raudtee põhiomanik BRS dividende ei jaga, kattes teenitud rahaga erastamisel tekkinud kohustusi.
<b>Millal saab Eesti Raudtee püsiva peadirektori?</b>
Juuni keskel lahkub ametist senine peadirektor Earl Currie. Ta on juba ammu soovinud minna pensionile ja tegeleda rohkem kala püüdmisega. Nüüd aga sattus tema abikaasa Ameerikas autoavariisse ja vajab tuge. Meil pole argumente Earli kinni hoidmiseks.
Tema ülesandeid hakkab täitma Mark Rosner, kes on samuti nn reisiv direktor ja ei asu pidevalt Eestis.Võibolla pole me leidnud püsivat peadirektorit, sest oleme seadnud liiga kõrgeid nõudmisi, otsides inimest, keda pole olemas.Pean tõenäoliseks, et lähikuudel asub ettevõtet püsivalt juhtima ameeriklane Rail Worldist, kes on minu inimene. Kuni lõpliku kokkuleppeni ei soovi ma nime avaldada.
<b>Kuidas selgitate kaubaveo operaatorite nurinat, et Eesti Raudtee töötab oodatust viletsamalt ja ei jõua soovitud kaubakoguseid ära vedada?</b>
Naftatoodete vedu Eesti Raudteel on tänavu kasvanud 20 protsenti, mis on erakordselt palju. Operaatorid soovivad vedada rohkem kui nad on ette planeerinud ning meie teeme endast parima, et neile vastu tulla. Ameerikast laevaga teele pandud General Electricu vedurid möödusid just Kuubast, mis tähendab, et need on varsti kohal ja me suudame rohkem vedada.
Praegu oleme täitnud kõik antud lubadused ning liigume äriplaanis ette nähtust kiiremini.
<b>Miks vastupidistelt ootustele pole vedurid veel Eestis?</b>
Ootasime sadamas 10 päeva laeva, mis hilines.
<b>Kuidas edenevad läbirääkimised Venemaa raudteega, et müüa või rentida ameerika vedureid sinna?</b>
Venelased tahavad esmalt näha, kuidas meie toodud vedurid Eestis tööle hakkavad. Venemaa raudtee vajab lähiaastatel tuhandeid vedureid ning meist võib saada diiler sellele tehingule.
Pole välistatud, et esimesena hakkab meie vedureid kasutama Venemaa AS Linkoil, kes veab suure osa Eestit läbivast naftatransiidist.Samasugusest tehingust huvituvad ka Läti ja Leedu.
<b>Millised kavatsused on teil Poolas?</b>
Rail World asutas 4-5 inimesega ettevõtte Rail Polska, et erastada Poola suurim, ligi 160 miljoni tonnise aastase veomahuga raudtee kaubaveo ettevõte PKP Cargo. Tegemist on täiesti eraldi tehinguga, mis pole seotud Eesti Raudteega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele