• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 26.06.02, 13:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubaautojärjekordi Poola piiridel leevendaks Eesti ministri sekkumine

Rahvusvaheliste veoettevõttete ühenduse arvates aitaksid kaubaautojärjekordi Poola piiridel leevendada ministrite kõnelused.
'See on pigem mentaliteet kui ressursside puudus,' ütles Eesti Rahvusvaheliste Autovedude Assotsiatsiooni president Vello-Lembit Teemusk päevi kestvate järjekordade kohta Poola piiridel.
Teemuski sõnul on seni aidanud olukorda ajutiselt kõige tõhusamalt leevendada mõne riigi, kelle kaubavahetus järjekordade all kannatab, ministri helistamine Poola ministrile.
Piiriummikutest on aastaid kõneldud näiteks rahvusvahelise maanteetranspordi ühenduse (International Road Transport Union) kongressidel, kuid Teemuski väitel lahendab see ummikud heal juhul mõneks nädalaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Viimati juhtisime ummikutele tähelepanu mai lõpus maanteetranspordi ühenduse kongressil Bukarestis,' rääkis Teemusk. 'Arvan, et probleem ei lahene enne kui Euroopa Liidu piir edasi nihkub. See on nagu pahaloomuline haigus, kord leeveneb, kord lööb jälle välja.'
Eelmisel nädalal rääkis rahvusvaheliste autovedudega tegelev ettevõtja Andres Sallo, et viimastel kuudel eriti pikaks muutunud järjekorrad Poola piiril ähvardavad Eesti veoettevõtteid juhtide kriisiga.
Veoautojuhid lihtsalt lähevad Euroopa riikidesse parema palga peale. Päevi kestev ootamine piiril mõjutab magamatuse kaudu nii nende tervist kui tühjendab rahakotti, rääkimata kahjust mida kannavad veofirmad niisama seisvate autode tõttu.
Poola piiril osutavad kannatajateks eelkõige just Eesti juhid, sest nad ei kasuta selliseid jõuvõtteid nagu leedulased, kes mitmete autode kaupa ning vägivallaga ähvardades vahele trügivad.
Vestlusest ühe Poolast Saksamaale sõitnud eesti veoautojuhiga selgus, et enne jaanipäeva pääses üle Poola piiri Saksamaale 20 tunnise ootamisega, mida peetakse heaks vedamiseks. Mõnedes Poola piiripunktides on järjekorrad viimastel kuudel veninud 20 km pikkuseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele