Rahvusvaheliste veoettevõttete ühenduse arvates aitaksid kaubaautojärjekordi Poola piiridel leevendada ministrite kõnelused.
'See on pigem mentaliteet kui ressursside puudus,' ütles Eesti Rahvusvaheliste Autovedude Assotsiatsiooni president Vello-Lembit Teemusk päevi kestvate järjekordade kohta Poola piiridel.
Teemuski sõnul on seni aidanud olukorda ajutiselt kõige tõhusamalt leevendada mõne riigi, kelle kaubavahetus järjekordade all kannatab, ministri helistamine Poola ministrile.
Piiriummikutest on aastaid kõneldud näiteks rahvusvahelise maanteetranspordi ühenduse (International Road Transport Union) kongressidel, kuid Teemuski väitel lahendab see ummikud heal juhul mõneks nädalaks.
'Viimati juhtisime ummikutele tähelepanu mai lõpus maanteetranspordi ühenduse kongressil Bukarestis,' rääkis Teemusk. 'Arvan, et probleem ei lahene enne kui Euroopa Liidu piir edasi nihkub. See on nagu pahaloomuline haigus, kord leeveneb, kord lööb jälle välja.'
Eelmisel nädalal rääkis rahvusvaheliste autovedudega tegelev ettevõtja Andres Sallo, et viimastel kuudel eriti pikaks muutunud järjekorrad Poola piiril ähvardavad Eesti veoettevõtteid juhtide kriisiga.
Veoautojuhid lihtsalt lähevad Euroopa riikidesse parema palga peale. Päevi kestev ootamine piiril mõjutab magamatuse kaudu nii nende tervist kui tühjendab rahakotti, rääkimata kahjust mida kannavad veofirmad niisama seisvate autode tõttu.
Poola piiril osutavad kannatajateks eelkõige just Eesti juhid, sest nad ei kasuta selliseid jõuvõtteid nagu leedulased, kes mitmete autode kaupa ning vägivallaga ähvardades vahele trügivad.
Vestlusest ühe Poolast Saksamaale sõitnud eesti veoautojuhiga selgus, et enne jaanipäeva pääses üle Poola piiri Saksamaale 20 tunnise ootamisega, mida peetakse heaks vedamiseks. Mõnedes Poola piiripunktides on järjekorrad viimastel kuudel veninud 20 km pikkuseks.