• OMX Baltic0,49%308,53
  • OMX Riga0,17%871,83
  • OMX Tallinn0,72%2 050,51
  • OMX Vilnius−0,52%1 207,21
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,54%8 746,29
  • Nikkei 2250,08%37 529,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,55
  • OMX Baltic0,49%308,53
  • OMX Riga0,17%871,83
  • OMX Tallinn0,72%2 050,51
  • OMX Vilnius−0,52%1 207,21
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,54%8 746,29
  • Nikkei 2250,08%37 529,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,55
  • 18.07.02, 13:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Linna parkimiskava kohaselt suureneb parkimiskohtade arv

Tallinna linna parkimise arengukava kohaselt tuleb pealinnas oluliselt suurendada parkimiskohtade arvu.
Samuti tuleb kehtestada ühtne parkimise hinnapoliitika ning vähendada autodest tekkivat õhusaastet, teatas Raepress.
Arengukava toob välja senise parkimiskorralduse mitmed puudused, milleks on koostöö puudumine linna ja eraparklate omanike vahel, parkimiskorraldajate vahetumine ja parkimisalase informatsiooni puudulikkus tasulise parkimise alal.
Parkimise korraldust on seni vaadeldud kui kasumit tootvat ettevõtlust, mitte kui osa liikluskorraldusest, deklareerib arengukava. Arengukava kohaselt tuleks tulevikus linna magistraal- ja intensiivse liiklusega tänavatel parkimine keelata, luua uued tasulise parkimise hinnavööndid ning ühtne tasulise parkimise hinnapoliitika, kaasates selle loomisse kõik Tallinna ametlikud parkimiskorraldajad. Samuti tuleb tõsta parkimiskohtade käivet.
'Tänaval parkimise hinnad peaksid tõenäoliselt tõusma, et inimestel tekiks
motivatsioon kasutada praegu sageli tühjalt seisvaid parkimismaju,' märkis Toivo Ninnas.
Tallinna erinevate piirkondade alalistele elanikele oleks arengukava kohaselt oma elukohas parkimine tasuta, ehk neil tuleks maksta tasu tuleb vaid parkimisloa eest.
Arengukava järgi tuleb pealinnas püüelda ka selle poole, et vanalinnas parkivate sõidukite arv ei ületaks 600 sõiduki piiri. Selleks tuleb vanalinna kontakttsooni ehitada uusi parkimishooneid.
Lisaks peaks parkimistasu ja parkimise kestuse reguleerimine tagama selle, et 15 % parkimiskohtadest oleks vabad ka tipptundidel.
'Ka see häirib liiklust, kui inimesed otsivad kaua aega endale parkimiskohta,' märkis Ninnas.
Uusi valvega tasulisi parklaid tuleks linna rahalisel toega rajada ka pealinna paneelelamute alale, kus nende järele on suur nõudlus.
Ninnase sõnul peab linnavalitsus parkimise arengukava enne volikogusse saatmist kõigepealt heaks kiitma.
'Linnavalitsus tutvub dokumendiga ning vajadusel täiendab seda,' lisas Ninnas. 'Arengukava elluviimise eeltingimuseks on ka parkimisseaduse vastuvõtmine, mille eelnõu on juba valmis.'
Arengukava on püstitanud ka eesmärgi vähendada linnas autode tekitatud õhusaastet, mida aitab vähendada transiitliikluse linna keskosast möödajuhtimine ja nn. rohelise laine rakendamine.
Arengukava eeldab, et elatustaseme tõustes Tallinna autostumine tulevikus kasvab, mistõttu tuleb linnaelanikke mõjutada kasutama senisest enam ühistransporti, mille kvaliteet peaks seetõttu tõusma.
Tallinna linna parkimise arengukava aastateks 2002-2005 koostati inseneribüroo Stratum OÜ, Tallinna Tehnikaülikooli ja Teede- ja Sideministeeriumi ekspertide poolt ning Tallinna Säästva Arengu ja Planeerimise Ameti tellimusel.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele