• OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,15
  • OMX Baltic0,53%304,79
  • OMX Riga0,04%868,63
  • OMX Tallinn0,46%2 008,2
  • OMX Vilnius0,55%1 212,09
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,57%8 633,75
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,15
  • 24.07.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Põrandakatete müük hoogustus

Siiski ei saa öelda, et kasv oleks turul olnud kõigil müüjatel ning igas kaubagrupis. Kui ühiskondlikesse ruumidesse mõeldud PVC-katete müük näitab teises kvartalis tõusu enamusel firmadel ? Sveronil, Upoflooril ja EH Arhdisainil ? siis laminaatparketi osakaal on võrreldes esimese kvartaliga vähenenud ? Fanaalil ja Decoral.
Rahaliselt oma esimese kvartali müügitulemust ületanud, kuid ruutmeetrite arvestuses samale tasemele jäänud suurima müüja Auma Expo tegevdirektor Arvi Mägin nendib, et ostetakse kvaliteetsemaid materjale. Ta lisab, et kuna eelmise aasta lõpus kukkus turg peaaegu 20 protsenti, on tänavu olnud kasv nii esimeses kui ka teises kvartalis. ?Oluline hüpe tuleb teisel poolaastal,? ennustab Mägin.
Kui võrrelda aga tänavust esimest poolaastat mullusega, on toimunud kasv ilmne. Nii võib nõustuda Väino Rastiga Alfalendist, kes nendib, et liikumine on suurem kui eelmisel aastal ning ehitustegevus on märksa aktiivsem.
Upofloor Eesti OÜ müügijuht Tarmo Silluta toob võrdluses eelmise aasta esimese poolaastaga välja olulisemad suunad: Upofloor on müünud ühiskondlike ruumide PVC-katteid kaheksa protsenti rohkem, kuid eluruumide PVC müügitrend on pidevalt kahanev. ?Põhjuseks võib tuua laminaatparketi kasvavat trendi, mis võtab eluruumide PVC-põrandakatetelt müügi ära,? leiab Silluta. Ta lisab, et seevastu naturaalse laudparketi müük on pidevas tõusus. ?Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on parketi müük ligi 100 protsenti suurem,? rõõmustab Silluta.
Kui rääkida ostjate müügieelistustest, tuleb esimese kvartali tulumusi võrreldes välja, et püsib trend osta naturaalsem ja kvaliteetsem ja seega ka kallim põrandakate. Margus Hanson EH Arhdisainist teab, et kodudes eelistatakse kindlalt kas parketi tüüpi põrandalaudu või naturaalselt parketti, laminaadi müük on püsinud enam-vähem stabiilsena.
Auma Expo juht Arvi Mägin teatab, et neil on eriti edukas olnud naturaalse linoleumi müügi kasv.
Ühtlasi rõõmustab Mäginit asjaolu, et inimesed kasutavad aina rohkem arhitektide abi. ?Sisearhitekti teenus on üles leitud ka väiksemate tellijate poolt. Kui firma teeb endale kontori või kaupluse, ei leiutata enam ise ja nii tulevadki maitsekamad lahendused,? teab Mägin ja rõhutab, et oma näo tegemine on väga tähtis.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele