• OMX Baltic0,49%308,53
  • OMX Riga0,17%871,83
  • OMX Tallinn0,72%2 050,51
  • OMX Vilnius−0,52%1 207,21
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,54%8 746,29
  • Nikkei 2250,08%37 529,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,55
  • OMX Baltic0,49%308,53
  • OMX Riga0,17%871,83
  • OMX Tallinn0,72%2 050,51
  • OMX Vilnius−0,52%1 207,21
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,54%8 746,29
  • Nikkei 2250,08%37 529,49
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,55
  • 02.09.02, 09:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Laevaühendus Pihkvaga takerdub piiripunkti taha

Reisilaevaliikluse avamine Tartu ja Pihkva vahel takerdub, sest Eesti riik ei soovi eraettevõtmise tarbeks piiripunkti ehitada.
Eelmisel nädalal Tartus toimunud riikidevaheliste piiriveekogude teadusprojekti MANTRA East rahvusvahelisest seminarist osavõtjad pidid kevadel koostatud plaani järgi sõitma ka üle Peipsi järve laevaga Pihkvasse.
Vaatamata suvel alla kirjutatud piiripunktide avamise lepingule Eesti ja Venemaa vahel ei näe riik ette Praagale planeeritud piiri- ja tollipunkti ehitamise finantseerimist, kirjutab Eesti Päevaleht.
Siseministeeriumi halduse asekantsleri Mart Kirsipuu sõnul on Peipsi laevaliiklus eraettevõtjate projekt. Kirsipuu seisukoht on, et piirivalvet arendatakse riigi vajadustest lähtuvalt, mitte eraettevõtjate huvides.
Samal arvamusel on piirivalve piiriosakonna ülem Uno Kaskpeit. ?Kui piiripunkt on valmis ehitatud, finantseerib riik piiripunkti teenindamist, mis nõuab piirivalvurite täiendavat väljaõpet,? ütles Kaskpeit. ?Samuti finantseerib riik piiripunkti arvutisüsteemi rajamist ning lisaks kaatri muretsemist, millega Varnja kordoni piirivalvurid saavad hakata käima Emajõe, Peipsi järve ja soodega muust maailmast eraldatud Praagal.? Kaskpeiti sõnul ei planeerita neid kulutusi riigieelarvest enne järgmist aastat.
Siseveeteede arendamise sihtasutuse juht Eero Mikkenberg ütles Eesti Päevalehele, et alguses oli plaanis piiripunkt rajada Tartu jõesadama hoonesse. ?Selle omanik Rein Kilk oleks andnud seal ruumid, aga piirivalvele see variant ei sobinud, kusjuures viidati Schengeni nõuetele,? ütles Mikkenberg.
Ärimees Rein Kilgi sõnul ei teeni ta laevaliikluse avamisest suurt tulu. ?Minu jaoks on kogu see laevaliiklus atraktsioon. 20 000 inimest, kes laevaga sõidaksid, ei ole mingi äri,? märkis ta.
Kilgi sõnul maksab ta praegu siselaevaliinidele umbes 150 000 aastas peale. ?Meie lootus on ikka kaubavedu ja see, et laevaliikluse avamine Pihkvaga tooks Tartusse juurde 10 000 turisti aastas. Nemad jätaksid oma raha hotellidesse, restoranidesse ja teenindusasutustesse, mitte minu laevafirmasse. Kui riik aga arvab, et Kilk peaks 10 miljonit laua peale panema ja oma lõbuks piiripunkti ehitama, siis andke andeks,? lausus ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele