?Ma ei ületähtsustaks turuosa kaotust ühes kuus,? ütles A.Le Coqi juhatuse esimees Tarmo Noop. ?Kontekstist välja kisutud ühe kuu andmetest ei tasu teha olulisi järeldusi.?
Noop avaldas veendumust, et nad teevad tootmisapsu tõttu kaotatu tagasi kuu-kahega ning võidavad oma turuosa tagasi. ?Saku Õlletehasel on veel vara hõisata,? kuulutas Noop.
AS Saku Õlletehas avaldas eelmise nädala neljapäeval Eesti õlletootjate andmed augustikuu kohta, mille kohaselt tõusis Saku Õlletehase turuosa 5,5 protsendi võrra ja Tartu Õlletehase turuosa langes 5,7 protsendi võrra.
Tarmo Noobi sõnul on hoopis kõnekamad andmed selle kohta, kui palju on Tartu Õlletehas ja Saku Õlletehas selle aasta kaheksa kuuga õlut koduturul rohkem müünud, kui eelmisel aastal samal perioodil. Noobi andmeil on Tartu Õlletehases õlle müük koduturul tõusnud võrreldaval perioodil veidi üle 17 protsendi ja Saku õlletehasel napilt 1,5 protsenti. Saku Õlletehas on tänavu kaheksa kuuga müünud koduturul 32,2 miljonit liitrit õlut ja Tartu Õlletehas 25,8 miljonit liitrit õlut.
Saku Õlletehase infojuhi Kristina Seimanni andmeil on Saku õlletehas kaheksa kuu jooksul müünud tegelikult kokku 35,4 miljonit liitrit õlut. ?Müüme õlut ka kontsernisiseselt ning kaheksa protsenti õlletoodangust läheb eksporti,? selgitas Seimann.
Tarmo Noobi sõnul langes Tartu Õlletehase turuosa tootmisapsu tõttu, mis seiskas praktiliselt õlletootmise augustis pooleks kuuks. ?Meil oli tehniline rike, mille põhjust me otsisime kaks nädalat,? tunnistas Noop. ?Sel ajal oli tootmine tugevalt häiritud ja olime turul teadlikult passiivsed.?
Tartu Õlletehasesse saabusid juuli lõpus esimesed teated hägusest ja hapu maitsega Premiumi õllest. Tehniline viga leiti pastööris, mis lasi läbi osa pärmi- ja piimhappebakteritest, mis hakkasid juhuslikes pudelites paljunema. Noobi sõnul ei ohusta ülekäärinud õlu jooja tervist kuidagi.
?Premium on kõige tundlikum õlu ja see viga lõi just selle õlle puhul välja,? lausus Noop ja kinnitas, et pastöör on ümber seadistatud ning viga ei tohiks enam kunagi korduda.
Kristina Seimanni sõnul on Saku Õlletehase turuosa suure tõusu peapõhjus kolme õllebrändi ? Rocki, Originaali ja Sortsi ? suvises müügiedus. ?Alternatiivne õllemark Rock on teinud kiire tõusu, millele on tõuke andnud ka ülipopulaarne tarbijamäng korkidega,? kommenteeris Seimann. ?Hüppeliselt on müügimahtu suurendanud eriti kange õlu Sorts ning edukas on olnud Saku Originaali ja kogu sinise Saku sarja uuendamine.?
Seimanni sõnul on turuosade muutusel oma osa kindlasti ka rahvusvahelise õllemargi Carlsberg turule toomine suve alguses uues pakendis. ?Tõime Carlsbergi õlleturule pooleliitrises tagastatavas pudelis, sest Eesti õllesõber armastab kõige rohkem juua poole liitri kaupa,? lisas Seimann. Seimanni andmeil on Carlsberg haaranud praegu 20 protsenti Eesti importõllede turust.
Üle viie protsendi suurune turuosa langus ühes kuus pole õlletootjate seas just sagedane. Eelmise aasta suvel langes Tartu Õlletehase turuosa kahe kuu jooksul kümme protsenti, sest õlletanke oli ebapiisavalt ning tehas ei suutnud toota nii palju, kui turg nõudis. Selle aasta kevadel suurendas Tartu Õlletehas aga tankide mahtu tunduvalt.
Aasta lõikes on suurim langeja viimastel aastatel olnud AS Viru Õlu seoses Frederiku õlle ebaõnnestunud turule toomisega 2001. aastal. Viru Õlle turuosa, mis 2000. aastal oli 9 protsenti, langes 2001. aasta lõpuks 6,5 protsendini.