Vene ajalehe Argumentõ i Faktõ andmetel oli Berezovskile süüks pandava autoafääri taga tollane AvtoVazi kommertsdirektor Andrei Motshalkin.
Praeguseks juba kriminaalsete arveteklaarimistes hukkunud Motshalkin mõtles ja viis läbi nn autode reekspordi afääri.
Et ekspordiks minevate Zhigulide hind oli ametlikult kaks korda väiksem kui Venemaa turul realiseeritavatel, siis vormistati sadadele tuhandetele autodele dokumendid kui ekspordiks minevatele.
Need autod ei läinud piiri taha, vaid müüdi Venemaal, tehas sai ametlikult vaid ekspordihinna. Niimoodi teenisid edasimüüjad aastas umbes 150 mln dollarit. Berezovskile kuulunud LogoVaz oli üksnes tehase suurim autode edasimüüja.
<#AiF=http://www.aif.ru/aif/1142/13_01.php>
Seotud lood

5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini