Veinitootjate liidu hinnangul on tarbijad hakanud enda jaoks avastama üha enam Eestis toodetud veine.
?Viimastel aastatel on oma veini müük vaikselt kasvanud ning tagasiminekut pole olnud,? lausus veinitootjate liidu juhatuse esimees Jüri Kert Eesti Päevalehele.
Kerdi sõnul näitavad statistikaameti andmed, et kogu Eesti veiniturust hoiavad kodumaised tooted enda käes umbes 20 protsenti, mis on üsnagi üllatav, kui kaupluste veiniriiuleid vaadata. ?Eks inimesed on aastate jooksul enamiku välismaiseid veine ära maitsnud ning avastanud enda jaoks ka kodumaise toodangu. Need ajad on möödas, mil siinsest veinist eriti lugu ei peetud,? lisas ta.
ASi Põltsamaa Felix juhataja Andres Koern ütles, et eelmise aastaga võrreldes on nende veini müük kasvanud.
Kasvu üks põhjusi on Koerni hinnangul see, et turule toodi vahuvein, mida ükski teine Eesti veinitootja ei valmista.
Kuigi Põltsamaa toodang on Koerni hinnangul teiste Eesti veinivalmistajate seas üks kallimaid, peab ettevõtte juht kõiki tooteid tarbijatele taskukohaseks. ?Eelkõige pakuvad meie tooted konkurentsi odavatele imporditavatele viinamarjaveinidele,? lausus Koern.
Kuigi Eestis valmistatud veinidel oleks potentsiaali läbi lüüa ka Põhjamaades, jääb see turg tootjatele siiski kättesaamatuks. Jüri Kerdi sõnul kaitsevad Soome, Rootsi ja Norra turgu kõrgete maksudega.
ASi Põltsamaa Felix müügidirektor Anti Orav lisas, et Eestis valmistatakse umbes sada veinisorti. Veinide hind jääb Orava sõnul vahemikku 18-100 krooni.