Eesti Raudtee esitas Raudteeametile graafiku, milliste tähtaaegadega suudaks ettevõte likvideerida puudused infrastruktuuri osas.
Graafik sisaldab vaid puuduseid, mille osas on Raudteeamet juba järelkontrolli teostanud ning on tuvastatud, et tehtud ettekirjutuse sisu on täitmata. Nimetatud graafiku kohaselt saaks viimased tööd tehtud 2003. aasta augusti lõpus.
Eelpool toodud ettekirjutuse tähtaajaks oli 23. september. Raudteeamet jätkab ettekirjutuse korduskontrolli. Kui ettekirjutuse kogu sisu osas on järelkontroll teostatud on võimalik võtta seisukoht AS Eesti Raudtee poolt taotletava ajapikenduse suhtes.
C-36-7 tüüpi vedurite katsetamist käsitleva lepingu kolmest osapoolest kaks, OÜ Loiteh (Tallinna Tehnikaülikooli Masinaehitusinstituut, OÜ Sõiduohutuse Teaduskeskus) ning Ülevenemaaline Teadusliktehniline Uurimisinstituut on lepingu allkirjastanud. Jäänud on AS Eesti Raudtee poolne allkirjastamine.
Teede- ja Sideministeerium loodab, et lähemal ajal saab leping ka AS Eesti Raudtee poolse kinnituse ning võib alustada vedurite katsetamisega. Katsetused ja täiendav kontroll tehakse koostöös OÜ-ga Loiteh ning Ülevenemaalise Teadusliktehnilise Uurimisinstituudiga. Töid koordineerib Raudteeamet.
Uue veeremi katsetamise nõue tuleneb raudteeseaduse paragrahvist 31. Selle kohaselt Eestis esmakordselt kasutusele võetavad raudteeveeremi tüübid ja mudelid kuuluvad enne registrisse kandmist kohustuslikule kontrollimisele ja katsetusele, kinnitamaks nende vastavust raudteeveeremile kehtestatud nõuetele.
Katsetamine läheb AS Eesti Raudteele maksma ca 6,4 miljonit krooni.
Kui lähiajal ei alustata vedurite katsetamist, tuleb kaaluda kõigi C-36-7 tüüpi vedurite liiklusest kõrvaldamist, kuivõrd pole teada, millist mõju avaldavad uued vedurid raudtee infrastruktuurile ja raudtee infrastruktuur veduritele. Lisaks sellele on oluline katsetuste käigus mõõdistada mürataseme, vibratsiooni tugevuse ja keskkonda paisatavate kahjulike ainete näitajad.
Seotud lood

5% aastaintress ja kord kvartalis intressimakse: võlakirju saab märkida kuni 30. maini